Critical document Gov hero

Canon European Projector Warranty

Hier vindt u alles wat u moet weten over uw Canon European Projector Warranty.

Canon European Projector Warranty

Dit is een commerciële eindklantgarantie aangeboden door Canon Europa N.V., Bovenkerkerweg 59, 1185 XB Amstelveen, Nederland ('Canon') aan de eindklanten, die Canon-projectoren aanschaffen voor eigen gebruik, maar niet als consument handelen onder de lokale wetgeving van het land waar de projectoren worden aangeschaft.


Als u een consument bent, hebt u geen recht op deze garantie, maar uw wettelijke rechten als consument krachtens de heersende toepasselijke nationale wetgeving zijn wel op u van toepassing.


Deze Algemene voorwaarden en het aanbod hierin worden beheerst door de wetten van Engeland en Wales en zijn onderworpen aan de exclusieve jurisdictie van de rechtbanken van Engeland en Wales.


Deze Canon European Projector Warranty bestaat uit verschillende serviceaanbiedingen en de aanbieding die op u van toepassing is, wordt bepaald door uw locatie; de projector die u hebt aangeschaft en het tijdstip waarop u het product hebt aangeschaft. De service-aanbiedingen zijn als volgt:


  • Return to Base-garantie
  • Uitgebreide leengarantieservice projector

Canon-projectoren die bestemd zijn voor verkoop en aangeschaft binnen de Europese Economische Ruimte ('EER’, te weten de EU, IJsland, Liechtenstein, Noorwegen) en Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk - ''Regio', vallen onder de Canon European Projector Warranty. Canon garandeert dat indien de nieuwe projector gebreken vertoont binnen de geldige garantieperiode, het defect kosteloos wordt verholpen (algemene voorwaarden zijn van toepassing - zie hieronder). De Uitgebreide leengarantieservice projector van Canon kent verdere territoriale en projectorbeperkingen. Zie voor meer informatie de paragraaf over Uitgebreide leengarantieservice projector van Canon hieronder.


Voor elk product dat buiten de van toepassing zijnde garantievoorwaarden of -periode valt en voor schade of reparaties die niet worden gedekt door de garantie, is een betaalde reparatieservice beschikbaar. U kunt daarvan gebruikmaken door de projector te retourneren naar een door Canon erkend servicecentrum.


Deze garantie is uw enige en uitsluitende verhaalsmogelijkheid en noch Canon noch haar dochtermaatschappijen of andere deelnemers aan de European Projector Warranty kunnen aansprakelijk worden gehouden voor enige incidentele schade of gevolgschade voortvloeiend uit de schending van welke expliciete of impliciete garantie dan ook van dit product.


De 3-jarige verlenging van de lampgarantie is niet meer beschikbaar. Bezoek onze pagina met projectorpromoties voor meer informatie.

Voorwaarden

Lees hieronder de relevante garantie om de volledige voorwaarden voor alle garantietypen te bekijken.

Return To Base-garantie

Canon garandeert dat de hardware van deze projector gedurende de garantieperiode goed werkt. In het geval dat de hardware binnen de garantieperiode defect blijkt te zijn, wordt de hardware op een of meer door Canon erkende servicecentra in de deelnemende landen kosteloos gerepareerd.


Deze Return-to-Base-garantie geldt voor Canon-producten die bestemd zijn voor en aangeschaft binnen de Europese Economische Ruimte ('EER'), Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.


Deze kosteloze service kan alleen worden verkregen op vertoon van de originele factuur/aankoopbon aan de eindklant verstrekt door de verkoper.


Canon behoudt zich verder het recht voor om in plaats van het defecte product te repareren, de defecte projector te vervangen door een andere, gelijkwaardige projector van dezelfde of een hogere kwaliteit als/dan het defecte product.

  • Afhankelijk van de projector is deze garantie 3 jaar of 5 jaar geldig vanaf de datum van aankoop (zie hieronder voor meer informatie). Daarnaast kunnen voor bepaalde modellen gebruiksbeperkingen gelden. Alle lampen worden geleverd met een garantieperiode van negentig (90) dagen. Zie het gedeelte Rechten voor meer informatie.

  • Garantieservice is alleen beschikbaar in de door Canon erkende servicecentra.

    Eventuele kosten voor veilig transport van de projector van en naar een door Canon erkend servicecentrum komen voor rekening van de eindklant. Als de projector wordt overgebracht naar een land dat niet deelneemt aan de Canon European Projector Warranty, moet de projector voor reparatie worden teruggestuurd naar het land waar deze is aangekocht om aanspraak te kunnen maken op deze garantie.

  • De landen waar gebruik kan worden gemaakt van de Return-to-Base-garantieservice, zijn deelnemers van de Canon European Projector Warranty.

    Neem contact op met het desbetreffende deelnemende land aan de European Projector Warranty als u meer informatie over deze garantie wenst.

  • Onder deze garantie valt niet het volgende:

    • Consumables;
    • Gerelateerde software;
    • Onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn (zoals paneel, optisch filter, lampen, luchtfilters) evenals artikelen en accessoires (zoals lenzen, batterijen, afstandsbediening, beugels, etc.) gebruikt in combinatie met dit product;
    • Defecten veroorzaakt door wijzigingen die zijn aanbracht zonder toestemming van Canon of reparaties/wijzigingen/reinigingen die zijn uitgevoerd in een niet door Canon erkend servicecentrum;
    • Kosten die door Canon erkende servicecentra maken voor aanbrengen van aanpassingen aan of wijzigingen in een projector om te voldoen aan landspecifieke technische normen of specificaties of veiligheidsnormen of -specificaties, of andere kosten om de projector aan te passen als gevolg van sinds de levering van het product gewijzigde specificaties;
    • Schade als gevolg van het feit dat een projector niet voldoet aan landspecifieke normen of specificaties in een ander land dan het land van aankoop.

    Reparatieservice krachtens de garantie wordt uitgesloten als de schade of het defect is veroorzaakt door:

    • Het op onjuiste wijze of buitensporig gebruiken, behandelen of bedienen van de projector, zoals aangegeven in de gebruiks- of bedieningshandleidingen en/of relevante gebruikersdocumentatie, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, het op onjuiste wijze opbergen, laten vallen en blootstellen van het product aan excessieve schokken, en schade als gevolg van corrosie, vuil, water of zand;
    • Schade veroorzaakt door het gebruik van reserveonderdelen, software of verbruiksartikelen (zoals lampen, lenzen of batterijen) die niet compatibel zijn met het product. Compatibiliteit met uw specifieke Canon-projector moet zijn vermeld op de verpakking, maar is verzekerd bij gebruik van officiële reserveronderdelen, software of verbruiksartikelen van Canon aangezien deze allemaal zijn getest. U wordt geadviseerd om compatibiliteit voorafgaand aan het gebruik te controleren;
    • Het aansluiten van de projector op apparatuur die niet door Canon voor aansluiting is goedgekeurd;
    • Gebrekkige verpakking van de projector bij retournering naar het door Canon erkende servicecentrum;
    • Ongevallen, calamiteiten of andere oorzaken waarop Canon geen invloed heeft, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, bliksem, overstroming, brand, verstoringen van de openbare orde en ondeugdelijke ventilatie.

    Garantiereparaties onder deze garantie omvatten geen periodieke controles of andere standaardonderhoudsservices van de projector;

  • De reparatieservice kan vertraagd raken wanneer deze wordt uitgevoerd buiten het oorspronkelijke land van aankoop doordat het product nog niet in dat land wordt verkocht of doordat er in dat land een landspecifiek model van wordt verkocht. Bijgevolg zijn bepaalde reserveonderdelen voor de projector mogelijk niet in voorraad in het land van de reparatie.

    Canon neemt geen verantwoordelijkheid op zich voor claims, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, claims van verlies van opnamemedia, verlies van gegevens enz. die niet specifiek in deze garantie zijn vastgelegd.

    Als u de projector voor garantieservice retourneert, dient u het apparaat heel zorgvuldig te verpakken, het te verzekeren en de aankoopbon en een beschrijving van het defect bij te voegen.

Laatst bijgewerkt op: 1 januari 2022

Algemene voorwaarden voor Uitgebreide leengarantieservice projector

  • De Uitgebreide leengarantieservice projector wordt aangeboden tijdens de betreffende garantieperiode, naast de Return-to-Base-garantie, voor in aanmerking komende XEED- en LX-projectoren die zijn aangeschaft op of vóór 30 november 2021. Modellen die na deze datum zijn aangeschaft, komen alleen in aanmerking voor de Return To Base-garantie. De service voorziet de eindklant van een leenprojector voor de duur van de garantiereparatie, onder deze specifieke aanvullende algemene voorwaarden.

  • Canon biedt leenprojectoren op verzoek van eindklanten in het bezit van deze garantie of de verkopers ervan, in het kader van de standaardleenvoorwaarden van Canon, zoals hierin is bepaald. Deze voorwaarden worden geacht door de eindklanten bij acceptatie van de leenprojector te zijn geaccepteerd.

  • De eindklant of verkoper moet ervoor zorgen dat elk leenitem wordt geretourneerd in dezelfde staat als waarin het werd bezorgd. Hij of zij is verantwoordelijk voor enig verlies, schade aan of diefstal van een leenapparaat en kan verplicht worden om Canon schadeloos te stellen voor reparatie of vervanging. Eindklanten of verkopers wordt geadviseerd om een geschikte verzekering af te sluiten op apparatuur die aan hen wordt uitgeleend.

  • De service dekt uitsluitend XEED- en LX-projectoren (inclusief medische modellen en met uitzondering van aangepaste apparaten). Zie het gedeelte Rechten voor meer informatie. De service is niet overdraagbaar naar andere projectoren en niet inwisselbaar tegen contant geld.

  • Dit aanbod is alleen geldig voor producten die bedoeld zijn voor import en verkoop door Canon in landen van de Europese Unie plus IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Om aanspraak te kunnen maken op de Uitgebreide leengarantieservice projector, moet de projector in een van deze landen zijn aangeschaft.

  • De Uitgebreide leengarantieservice projector is alleen beschikbaar in de volgende in aanmerking komende landen:

    België, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slowakije, Spanje, Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

  • Voor activering van de Uitgebreide leengarantieservice projector moet een aankoopbewijs worden overlegd. Canon behoudt zich het recht voor de gratis garantieservice (of activering van de Uitgebreide leengarantieservice projector) te weigeren wanneer de relevante documenten niet kunnen worden overlegd of wanneer de daarin vermelde gegevens onvolledig of onleesbaar zijn.

  • De Uitgebreide leengarantieservice projector kan worden geactiveerd door de eindklant of door de verkoper die het product heeft geïnstalleerd.

  • Alle aanvragen om deze service te gebruiken, moeten worden geactiveerd via een telefoongesprek met de lokale helpdesk van Canon.

  • Een medewerker van de helpdesk van Canon kan om aanvullende informatie vragen om de oorzaak van de storing te kunnen bepalen, voordat een leenproduct wordt verzonden.

  • 'Volgende dag' betekent dat de leenprojector, waar mogelijk, wordt verstrekt de dag nadat het leenapparaat wordt aangevraagd, waar een dergelijke aanvraag wordt gedaan voor 11:00, en na twee dagen wanneer een dergelijke aanvraag na 11.00 of in een weekend of op een feestdag wordt ontvangen.

  • De eindklant of verkoper dient het transport van het defecte apparaat te regelen zodra de leenprojector is ontvangen.

  • De eindklant of verkoper is verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat de leenprojector aan Canon wordt geretourneerd binnen 5 dagen nadat het gerepareerde apparaat is geretourneerd.

  • Onder normale omstandigheden worden alle verzendkosten gedekt door Canon.

  • Canon is niet verantwoordelijk voor het weghalen of opnieuw installeren van de oorspronkelijke projector of de leenprojector.

  • Deze Algemene voorwaarden en het aanbod daarin worden beheerst door en uitgelegd in overeenstemming met de wetgeving van Engeland en Wales. Eventuele geschillen in verband met de Uitgebreide leengarantieservice projector vallen onder de niet-exclusieve jurisdictie van de rechtbanken van Engeland en Wales.

Laatst bijgewerkt op: 1 januari 2022

Veelgestelde vragen

Blader hieronder door de veelgestelde vragen die voor u relevant zijn.

Veelgestelde vragen Return-to-Base-garantie

  • Over het algemeen is de European Projector Warranty van toepassing op Canon-producten die zijn aangeschaft in:

    Oostenrijk, België, Bulgarije, Cyprus, Tsjechische Republiek, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

    Bekijk de volledige voorwaarden en bepalingen van deze garantie.

  • Voor projectorgarantie in toepasselijke Europese landen zit er bij iedere projector over het algemeen een garantiekaart voor European Projector Warranty in de doos. Deze kaart lijkt op het volgende voorbeeld:

  • Het is niet nodig om documentatie terug te sturen naar Canon om u te registreren voor de European Projector Warranty. Als u een specifiek verzoek voor een reparatie onder de European Projector Warranty wilt indienen, dient u Canon altijd te voorzien van een origineel en geldig aankoopbewijs (inclusief oorspronkelijke aankoopdatum) voor de projector in kwestie.

  • Als u een specifiek verzoek voor een reparatie onder de European Projector Warranty wilt indienen, dient u Canon altijd te voorzien van een origineel en geldig aankoopbewijs (inclusief oorspronkelijke aankoopdatum) voor de projector in kwestie. Garantie-aanbiedingen kunnen onderhevig zijn aan aanvullende vereisten. Raadpleeg de betreffende voorwaarden van deze garantieaanbiedingen (indien van toepassing).

  • In het algemeen worden Canon-projectorproducten aangeboden met 3 of 5 jaar garantie. Er kunnen uitzonderingen gelden, zie het tabblad Rechten voor meer informatie.

  • Informatie over de garantievoorwaarden van uw projector wordt doorgaans bijgesloten in de verpakking van het apparaat. Over het algemeen vallen producten onder de garantie die van toepassing is op de betreffende verkoopregio. Eindklanten dienen de producten in deze regio aan te bieden om aanspraak te kunnen maken op een reparatie die onder de garantie valt. Canon biedt over het algemeen geen wereldwijde dekking tenzij dit uitdrukkelijk vermeld is voor specifieke producten/regio's.

Veelgestelde vragen Uitgebreide leengarantieservice projector

  • De Uitgebreide leengarantieservice projector wordt aangeboden tijdens de betreffende garantieperiode voor in aanmerking komende XEED- en LX-projectoren die zijn aangeschaft op of vóór 30 november 2021.

    Zie het gedeelte Rechten voor meer informatie.

  • De service is beschikbaar in de volgende in aanmerking komende landen:

    België, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slowakije, Spanje, Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

  • De eindklant of verkoper kan het proces starten nadat een defect aan het product is vastgesteld. De leenprojector wordt verzonden nadat een defect aan een projector is vastgesteld (onder toepassing van de volledige algemene voorwaarden) en het aanbod van een leenapparaat is geaccepteerd.

  • De eindklant of verkoper dient contact op te nemen met de lokale helpdesk van Canon. Canon noteert alle relevante informatie (d.w.z. gegevens over het defect) en voert een eerstelijns onderzoek uit naar de mogelijk oorzaak. Als het defect blijft optreden, zal de tweedelijns ondersteuning van Canon contact opnemen met de eindklant of verkoper. Als de diagnose van het defect wordt bevestigd en reparatie wordt aanbevolen, wordt eenzelfde projector (of een projector met betere specificaties) aangeboden als leenapparaat.

  • Waar mogelijk wordt de leenprojector verstrekt de dag nadat het leenapparaat wordt aangevraagd, waar een dergelijke aanvraag wordt gedaan voor 11.00, en na twee dagen wanneer een dergelijke aanvraag na 11.00 of in een weekend of op een feestdag wordt ontvangen.

  • Leenprojectoren kunnen ofwel aan de verkoper worden geleverd of rechtstreeks aan de eindklant (indien de eindklant de technische kennis heeft om installatiewerk uit te voeren).

  • Na ontvangst van de leenprojector is de verkoper of eindklant vervolgens verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat de defecte projector aan Canon wordt geretourneerd. Er worden verzendetiketten verstrekt voor het retourneren van de defecte projector en de projector moet in de meegeleverde verzenddoos worden geplaatst. U dient contact op te nemen met het transportbedrijf om het transport van de defecte projector zo snel mogelijk te regelen. Onder normale omstandigheden worden de kosten van verzending door Canon gedekt.

  • De verkoper of eindklant is verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat de leenprojector aan Canon wordt geretourneerd binnen 5 dagen nadat het gerepareerde apparaat is geretourneerd. Er worden verzendetiketten verstrekt voor het retourneren van de leenprojector en de projector moet in de meegeleverde verzenddoos worden geplaatst. U dient contact op te nemen met het transportbedrijf om het transport van het defecte product te regelen. Onder normale omstandigheden worden de kosten van verzending door Canon gedekt.

  • Canon is niet verantwoordelijk voor het weghalen of installeren van de oorspronkelijke projector. Dit is de verantwoordelijkheid van de eindklant of verkoper.

  • Canon is niet verantwoordelijk voor het installeren of weghalen van de leenprojector. Dit is de verantwoordelijkheid van de eindklant of verkoper.

  • Canon biedt leenprojectoren aan de eindklant of verkoper onder toepassing van Canon's standaardleenvoorwaarden die hij of zij geacht wordt te hebben geaccepteerd als het aanbod van een leenprojector onder de Uitgebreide leengarantieservice projector is geaccepteerd. De eindklant of verkoper moet ervoor zorgen dat elk leenitem wordt geretourneerd in dezelfde staat als waarin het werd bezorgd. Hij of zij is verantwoordelijk voor enig verlies, schade aan of diefstal van een leenapparaat en kan verplicht worden om Canon schadeloos te stellen voor reparatie of vervanging. Eindklanten of verkopers wordt geadviseerd om een geschikte verzekering af te sluiten op apparatuur die aan hen wordt uitgeleend.

Contactgegevens

In de volgende tabel staan de landen waar de Canon European Projector Warranty wordt aangeboden. Zie voor meer informatie de Algemene voorwaarden voor de Canon European Projector Warranty.


Land Contactgegevens van de helpdesk
Oostenrijk Canon Oostenrijk
België Canon België (Nederlands)
Canon België (Frans)
Bulgarije Canon Bulgarije
Cyprus Canon Cyprus
Tsjechië Canon Tsjechië
Denemarken Canon Denemarken
Estland Canon Estland
Finland Canon Finland
France Canon Frankrijk
Duitsland Canon Duitsland
Griekenland Canon Griekenland
Hongarije Canon Hongarije
IJsland +354 533 34 11

Beco
Ireland Canon Ireland
Italië Canon Italië
Letland Canon Letland
Litouwen Canon Litouwen
Luxembourg Canon Luxemburg
Malta Canon Malta
Noorwegen Canon Noorwegen
Polen Canon Polen
Portugal Canon Portugal
Roemenië Canon Roemenië
Slowakije Canon Slowakije
Slovenië Canon Slovenië
Spanje Canon Spanje
Zweden Canon Zweden
Zwitserland Canon Zwitserland (Frans)
Canon Zwitserland (Duits)
Nederland Canon Nederland
Verenigd Koninkrijk Canon UK

Rechten

Bekijk de relevante categorie voor informatie over rechten.

Return To Base-garantie

Alle Canon-projectoren die bestemd zijn voor en zijn aangeschaft binnen de Europese Economische Ruimte ('EER' - te weten de EU, IJsland, Liechtenstein, Noorwegen) en Zwitserland komen in aanmerking voor kosteloze Return to Base-ondersteuning voor een periode van 3 jaar vanaf de datum van aankoop (Algemene voorwaarden zijn van toepassing).


Voor de volgende modellen geldt echter een andere garantieperiode zoals hieronder is aangegeven:


Model Garantieperiode
XEED 4K600Z 5 jaar of 12.000 uur*
XEED 4K600STZ 5 jaar of 12.000 uur*
XEED 4K6020Z 5 jaar of 12.000 uur*
XEED 4K501ST 3 jaar of 6000 uur*
XEED 4K5020Z 5 jaar of 12.000 uur*
XEED 4K6021Z 5 jaar of 12.000 uur*
XEED WUX7500 3 jaar of 6000 uur*
XEED WUX7000Z  5 jaar of 12.000 uur*
XEED WUX6700 3 jaar of 6000 uur*
XEED WUX6600Z 5 jaar of 12.000 uur*
XEED WUX6500 3 jaar of 6000 uur*
XEED WUX5800 3 jaar of 6000 uur*
XEED WUX5800Z 5 jaar of 12.000 uur*
XEED WUX500ST 3 jaar of 6000 uur*
LX-MU500Z 5 jaar of 12.000 uur*
LX-MH502Z 5 jaar of 12.000 uur*
LV-HD420 3 jaar of 6000 uur*
LV-X420 3 jaar of 6000 uur*

*Wat het eerst plaatsvindt.

Uitgebreide leengarantieservice projector

De Uitgebreide leengarantieservice projector wordt aangeboden tijdens de betreffende garantieperiode voor in aanmerking komende XEED- en LX-projectoren (alleen in in aanmerking komende landen) die zijn aangeschaft op of vóór 30 november 2021.


In aanmerking komende landen voor Uitgebreide leengarantieservice projector


De volgende landen die deelnemen aan European Projector Warranty bieden de Uitgebreide leengarantieservice projector:


         
Oostenrijk België Tsjechië Denemarken  Estland
Finland France Duitsland Hongarije Ireland
Italië Letland Litouwen Luxembourg Nederland
Noorwegen Polen Portugal Zwitserland Slowakije
Spanje Zweden Verenigd Koninkrijk    

In aanmerking komende modellen voor Uitgebreide leengarantieservice projector


De volgende modellen worden gedekt door de Uitgebreide leengarantieservice projector:

Opmerking: aangepaste modellen zijn uitgesloten van de leenservice.


XEED


     
XEED SX6000 XEED WUX400ST XEED WUX5800Z
XEED WUX450 XEED WUX450ST XEED WUX500ST
XEED WUX500 XEED WUX7500 XEED WUX5000
XEED WUX4000 XEED WUX7000Z XEED WUX6010
XEED WUX6000 XEED WUX6700 XEED WX450ST
XEED WX520 XEED WUX6600Z XEED WX6000
XEED 4K500ST XEED WUX6500 XEED 4K501ST
XEED 4K5020Z XEED WUX5800
XEED 4K600STZ
XEED 4K600Z
XEED 4K6020Z
Alle medische varianten van vermelde modellen


LX


   
LX-MU500 LX-MU600Z
LX-MU700 LX-MU800Z 
LX-MW500 LX-MU500Z

LX-MH502Z

Dit is wellicht ook iets voor jou...

Onderzoek