A close-up of a Canon EOS 7D body showing the sensor inside

Canon Factory Service Centre

Waarom zou u gebruikmaken van Canon Factory Servicecentra?

Canon Factory Servicecentra (FSC) zijn servicefaciliteiten in eigendom van Canon. Canon is er als fabrikant van overtuigd dat klanten de beste klantenservice en support verdienen.

Elke Canon FSC beschikt over goed opgeleide technici en de nieuwste tools en apparatuur. De geavanceerde centra zijn ingericht om een breed scala aan services aan te bieden voor het gehele productassortiment van Canon.

Reparatie

Afhankelijk van het feit of u een bedrijf of particulier bent, kunt u als volgt een reparatie voor uw product regelen:

Als u een organisatie bent:
  • Als u een service- of reparatieverzoek bij Canon wilt indienen, moet u over een actief zakelijk account beschikken.
  • U kunt zich registreren voor een zakelijk account of u kunt zich ook aanmelden als u al een zakelijk account hebt.
  • Zodra u zich hebt aangemeld bij uw zakelijk account, kunt u uw service- of reparatieverzoek indienen.

Als u een particuliere klant bent:

Als de periode van uw commerciële Canon-garantie is verstreken of de aard van het defect niet wordt gedekt, biedt Canon een aantal reparatiemogelijkheden tegen betaling (reparatie tegen vaste prijs, maximumbedrag voor reparaties of een offerte voor arbeidsloon en kosten), afhankelijk van uw product(en).

  • Reparatie tegen vaste prijs: u wordt over de hoogte van de vaste prijs geïnformeerd voordat u uw product(en) naar een Canon Professional Service Centre stuurt. Deze vaste prijs is inclusief de kosten van alle benodigde reserveonderdelen, arbeidsloon en retourzending.
  • Reparatielimiet: u kunt een reparatielimiet (d.w.z. maximale reparatiekosten) instellen voordat u uw product(en) naar een Canon Professional Service Centre stuurt. Er geldt echter wel een minimumwaarde. Hiermee geeft u Canon toestemming om door te gaan met de reparatie; er wordt geen offerte verstrekt. Als de reparatie kan worden voltooid tegen lagere kosten dan de opgegeven reparatielimiet, wordt alleen het lagere bedrag in rekening gebracht. Het instellen van een reparatielimiet kan leiden tot een snellere doorlooptijd van de reparatie. Ook zullen er dan voor uw reparatie geen afwijzingskosten in rekening worden gebracht (van toepassing als u een offerte voor tijd en kosten aanvraagt)
  • Offerte voor tijd en kosten: u kunt een offerte voor tijd en kosten aanvragen, waarbij na ontvangst bij een Canon Professional Service Centre een technische diagnose wordt uitgevoerd. U ontvangt vervolgens een offerte met de verwachte kosten voor de reparatie van uw product(en) die u kunt accepteren of afwijzen voordat er met de reparatiewerkzaamheden wordt begonnen. Als u de offerte afwijst, kunnen er afwijzingskosten in rekening worden gebracht om de inspectiekosten te dekken.

Voor alle reparatieopties tegen betaling gelden de service- en reparatievoorwaarden van Canon.

Services die Canon biedt

Contactgegevens

Canon Giessen GmbH
Canon Factory Servicecentrum
Canonstraße 1
35394 Gießen, Duitsland

Tel: +31 20 721 9103


Alleen voor problemen met betrekking tot reparatie - ga voor andere vragen naar onze Support-website voor nuttige informatie.

Canon Professional Services
Canon Professional Services

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 15:30 uur

Service- en reparatievoorwaarden

Lees Canon's Service- en reparatievoorwaarden voordat u uw product verzendt naar een Canon Factory Servicecentrum.

Dit is wellicht ook iets voor jou...