Contact
Neem contact met ons op voor ondersteuning per telefoon of e-mail
Dit is een commerciële eindklantgarantie aangeboden door Canon Europa N.V., Bovenkerkerweg 59, 1185 XB Amstelveen, Nederland ('Canon') aan de eindgebruikers, die Canon Remote PTZ-camera's aanschaffen voor eigen gebruik, maar niet als consument handelen onder de lokale wetgeving van het land waar de Remote PTZ-camera's worden aangeschaft. Als u een consument bent, hebt u geen recht op deze garantie, maar uw wettelijke rechten als consument krachtens de heersende toepasselijke nationale wetgeving zijn wel op u van toepassing. Deze Algemene voorwaarden en het aanbod hierin worden beheerst door de wetten van Engeland en Wales en zijn onderworpen aan de exclusieve jurisdictie van de rechtbanken van Engeland en Wales.
De service-aanbieding is als volgt:
• Return to Base-garantie
De Canon Remote PTZ-camera's die bestemd zijn voor verkoop en aangeschaft zijn binnen de Europese Economische Ruimte ('EER’, te weten de EU, IJsland, Liechtenstein, Noorwegen), Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk - 'Regio', vallen onder de Canon European Remote PTZ-cameragarantie. Canon garandeert dat indien de Remote PTZ-camera gebreken vertoont binnen de geldige garantieperiode het defect kosteloos wordt verholpen (algemene voorwaarden zijn van toepassing - zie hieronder).
Voor elk product dat buiten de van toepassing zijnde garantievoorwaarden of -periode valt en voor schade of reparaties die niet worden gedekt door de garantie, is een betaalde reparatieservice beschikbaar. U kunt daarvan gebruikmaken door de Remote PTZ-camera te retourneren naar een door Canon erkend servicecentrum.
Deze garantie is uw enige en uitsluitende verhaalsmogelijkheid en noch Canon noch haar dochtermaatschappijen of andere deelnemers aan de European Remote PTZ-cameragarantie kunnen aansprakelijk worden gehouden voor enige incidentele schade of gevolgschade voortvloeiend uit de schending van welke expliciete of impliciete garantie dan ook van dit product.
Canon garandeert dat de hardware van de Remote PTZ camera of controller gedurende de garantieperiode goed werkt. In het geval dat de hardware binnen de garantieperiode defect blijkt te zijn, wordt de hardware op een of meer door Canon erkende servicecentra met de Return to Base-service in de deelnemende landen kosteloos gerepareerd.
Deze Return to Base-garantie geldt voor Canon-producten die bestemd zijn voor en aangeschaft binnen de Europese Economische Ruimte ('EER'), Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.
Deze kosteloze service kan alleen worden verkregen op vertoon van de originele factuur/aankoopbon aan de eindklant verstrekt door de verkoper.
Canon behoudt zich verder het recht voor om in plaats van de defecte Remote PTZ camera of controller te repareren, deze te vervangen door een andere, gelijkwaardige Remote PTZ camera of controller van dezelfde of een hogere kwaliteit als/dan het defecte product.
1. Garantieperiode
De garantie geldt voor 3 jaar voor PTZ camera's en 1 jaar voor controllers (RC-IP100 en RC-IP1000) vanaf de aankoopdatum, zoals blijkt uit het aankoopbewijs.
2. Garantieservice verkrijgen
Garantieservice is alleen beschikbaar in de door Canon erkende servicecentra.
Eventuele kosten voor veilig transport van de Remote PTZ camera of controller van en naar een door Canon erkend servicecentrum komen voor rekening van de eindklant. Als de Remote PTZ camera of controller wordt overgebracht naar een land dat niet deelneemt aan de Canon European Remote PTZ System Warranty, moet de Remote PTZ camera of controller voor reparatie worden teruggestuurd naar het land waar deze is aangekocht om aanspraak te kunnen maken op deze garantie.
3. Leden van de Canon European Remote PTZ System Warranty
De landen waar gebruik kan worden gemaakt van de Return to Base-garantieservice, zijn deelnemers van de Canon European Remote PTZ System Warranty.
Neem contact op met het desbetreffende deelnemende land aan de Remote PTZ System Warranty als u meer informatie over deze garantie wenst.
4. Beperkingen
Onder deze garantie valt niet het volgende:
Garantiereparaties onder deze garantie omvatten geen periodieke controles of andere standaardonderhoudsservices van de Remote PTZ camera of controller.
5. Overig
De reparatieservice kan vertraagd raken wanneer deze wordt uitgevoerd buiten het oorspronkelijke land van aankoop doordat het product nog niet in dat land wordt verkocht of doordat er in dat land een landspecifiek model van wordt verkocht. Bijgevolg zijn bepaalde reserveonderdelen voor de Remote PTZ camera of controller mogelijk niet op voorraad in het land van de reparatie.
Canon neemt geen verantwoordelijkheid op zich voor claims, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, claims van verlies van opnamemedia, verlies van gegevens enz. die niet specifiek in deze garantie zijn vastgelegd.
Als u de Remote PTZ camera of controller voor garantieservice retourneert, dient u het apparaat heel zorgvuldig te verpakken, het te verzekeren en de aankoopbon en een beschrijving van het defect bij te voegen.
Voorwaarden bijgewerkt: 1 maart 2024
V: Welke garantie is van toepassing op Canon Remote PTZ-camera's die binnen Europa zijn aangeschaft?
A: De European Remote PTZ System Warranty van Canon is van toepassing op producten die zijn aangeschaft in: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechische Republiek, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. Bekijk de volledige voorwaarden en bepalingen van deze garantie.
V: Welke informatie met betrekking tot de garantie wordt meegeleverd in de verpakking als ik een Canon-product aanschaf?
A: Voor de Remote PTZ System Warranty in toepasselijke Europese landen zit er bij ieder product over het algemeen een European Remote PTZ System Warranty-kaart in de doos. Deze kaart lijkt op het volgende voorbeeld:
V: Moet ik documentatie invullen en terugsturen naar Canon om mijn European Warranty te registreren?
A: Het is niet nodig om documentatie terug te sturen naar Canon om u te registreren voor de European Remote PTZ System Warranty. Als u een specifiek verzoek voor een reparatie onder de European Remote PTZ System Warranty wilt indienen, dient u Canon altijd te voorzien van een origineel en geldig aankoopbewijs (inclusief oorspronkelijke aankoopdatum) voor het product in kwestie.
V: Welke documentatie is vereist om een reparatie te claimen die onder de European Remote PTZ System Warranty valt?
A: Als u een specifiek verzoek voor een reparatie onder de European Remote PTZ System Warranty wilt indienen, dient u Canon altijd te voorzien van een origineel en geldig aankoopbewijs (inclusief oorspronkelijke aankoopdatum) voor het Remote PTZ-product in kwestie.
V: Hoelang is een standaard Canon European Remote PTZ System Warranty geldig?
A: De garantieperiode voor Canon PTZ camera's is 3 jaar en voor controllers 1 jaar.
V: Als ik een Canon Remote PTZ-product heb aangeschaft in een land dat niet onder de European Remote PTZ System Warranty van Canon valt, kan ik dan nog wel aanspraak maken op de European Remote PTZ System Warranty als ik me weer in een land bevindt dat daar wel onder valt?
A: Over het algemeen vallen producten onder de garantie die van toepassing is op de betreffende verkoopregio. Eindklanten dienen de producten in deze regio aan te bieden om aanspraak te kunnen maken op een reparatie die onder de garantie valt. Canon biedt over het algemeen geen wereldwijde dekking tenzij dit uitdrukkelijk vermeld is voor specifieke producten/regio's.
In de volgende tabel staan de landen waar de Canon European Remote PTZ System Warranty wordt aangeboden. Zie voor meer informatie de Algemene voorwaarden voor de Canon European Remote PTZ System Warranty.
Hieronder vindt u de contactinformatie voor elk land.
Land | Contactgegevens van de helpdesk |
---|---|
Oostenrijk | +43 1 360 277 45 67 Canon Oostenrijk |
België | +32 (0)2 620 01 97 Canon België (Nederlands) Canon België (Frans) |
Bulgarije | +359 (0)2 8079 260 Canon Bulgarije |
Cyprus | +357 250 569 60 Canon Bulgarije |
Tsjechië | +420 296 335 619 Canon Tsjechië |
Denemarken | +45 70 20 55 15 Canon Denemarken |
Estland | +372 2660 2265 Canon Estland |
Finland | +358 (020) 366 466 (Gesprekken kosten 0,15 cent/min vanaf een vaste telefoon. De kosten kunnen verschillen per mobiele provider. Neem voor meer informatie contact op uw telefoonmaatschappij) Canon Finland |
Frankrijk | +33 (0)1 70 48 05 00 Canon Frankrijk |
Duitsland | 069 2999 3680 Canon Duitsland |
Griekenland | +302 10 969 6422 Canon Griekenland |
Hongarije | +36 (06)1 235 53 15 Canon Hongarije |
IJsland | +354 533 34 11 Beco |
Ierland | +353 16 990 990 Canon Ireland |
Italië | +39 02 3859 2000 Canon Italië |
Letland | 00800 2561 2566 Canon Letland |
Litouwen | 00800 2561 2566 Canon Litouwen |
Luxemburg | +352 27 302 054 Canon Luxemburg |
Malta | +356 279 227 39 Canon Malta |
Noorwegen | +47 23 50 01 43 Canon Noorwegen |
Polen | +48 22 583 4307 Canon Polen |
Portugal | +351 21 424 51 90 Canon Portugal |
Roemenië | 0311 305 090 Canon Roemenië |
Slowakije | +421 (0)250 102 612 Canon Slowakije |
Slovenië | +386 1888 8053 Canon Slovenië |
Spanje | +34 91 375 45 55 Canon Spanje |
Zweden | +46 (0)8 519 923 69 Canon Zweden |
Zwitserland | +41 22 567 58 58 Canon Zwitserland (Frans) Canon Zwitserland (Duits) |
Nederland | +31 (0)20 721 91 03 Canon Nederland |
Verenigd Koninkrijk | 088 732 2666 Canon UK |