ID veelgestelde vraag: 8202149200
Release datum: 18 augustus 2014
Als tijdens de installatie van het draadloze LAN het dialoogvenster Printerinstellingen controleren wordt weergegeven bij de software-installatie, probeert u de oplossingen 1 tot en met 4 in de aangegeven volgorde.
1-2. Plaats de printer en het toegangspunt of de router zodanig dat zich geen obstakels tussen beide bevinden.
Nadat u stap 1 en 2 hebt uitgevoerd, klikt u op [Opnieuw detecteren] om de installatie te vervolgen.
Als het probleem zich blijft voordoen, controleert u de volgende oplossing [ 2. Controleer of de instelling van het apparaat correct is]:
stap 1.
Gebruik de knop om [ Instellingen ] te selecteren en druk vervolgens op de knop OK.
stap 2.
Gebruik de knop of om [ Apparaatinstellingen ] te selecteren en druk vervolgens op de knop OK.
stap 3.
Gebruik de knop of om [ LAN-instellingen ] te selecteren en druk daarna op de knop OK.
stap 4.
Gebruik de knop of om [ LAN-instellingen bevestigen ] te selecteren en druk daarna op de knop OK.
stap 5.
Gebruik de knop of om [ Lijst instellingen draadl. LAN ] te selecteren en druk daarna op de knop OK.
stap 6.
Wanneer "Lijst instellingen draadl. LAN" wordt weergegeven, controleert u of "Actief" wordt weergegeven in "Verbinding".
Indien "Actief" niet wordt weergegeven in "Verbinding" ("Inactief" wordt weergegeven), dan is de printer niet verbonden met het toegangspunt of de router. Voer de instelling voor draadloze verbinding opnieuw uit.
Voor de procedures raadpleegt u [ Draadloze LAN-verbinding van de printer met een toegangspunt ].
[Controleren]
De werking van de firewall in de beveiligingssoftware kan de communicatie voor de installatie van de draadloze verbinding verstoren.
Registreer de volgende bestanden in de firewallbeveiligingssoftware als een bestand waarvoor toegang is toegestaan of voer de installatie uit terwijl de firewall is uitgeschakeld.
- Voor Windows-gebruikers
Bestandsnaam: Setup.exe
- Voor Macintosh-gebruikers
Bestandsnaam:
BJ Network Tool.app
canonijnetwork.bundle
CIJScannerRegister.app
CNNSelectorAgent.app
Canon IJ Network Scanner Selector EX.app
Als het probleem zich nog steeds voordoet, probeert u de volgende oplossing, '4. Controleer de instelling van het toegangspunt of de router'.
4-2. Controleer of the firmware van het toegangspunt of de router is bijgewerkt naar de laatste versie of niet.
Raadpleeg de instructiehandleiding die bij het toegangspunt of de router is geleverd of neem contact op met een van de fabrikanten voor hulp bij het bijwerken van de firmware.