Papierstoringen voorkomen en oplossen
Met deze instructie willen wij u helpen om papierstoringen te voorkomen of op te lossen. Op deze manier heeft u uw printer maximaal ter beschikking.
Wanneer uw printinfrastructuur langere tijd is uitgeschakeld, kan het nuttig zijn om de printkwaliteit en de connectie met de server(s) te controleren, wanneer u uw werkzaamheden weer opstart. Dit is zeker het geval na lange periodes van inactiviteit, zoals na een vakantieperiode.
Voer de drie stappen hieronder uit om uw printer weer volledig in gebruik te kunnen nemen, indien u uw werkzaamheden na een langere periode van inactiviteit weer hervat.
Om de connectie en communicatie te controleren zet u eerst de printer(s) aan en controleert u of er geen storingsmeldingen op het scherm staan. Indien er op het scherm meldingen staan die u doen vermoeden dat er problemen zijn, kunt u dit nakijken in de gebruikershandleiding. Volg eerst de instructies op het scherm of in de handleiding voordat u een storing meldt. Als er geen specifieke meldingen zijn, kunt u onmiddellijk overgaan tot het controleren van de werking van uw printapparatuur. Dit doet u door een printopdracht naar de printer(s) te sturen en de afdrukkwaliteit te controleren.
Maakt u ook gebruik van de scan- of fax-functie, dan is het zeker aan te raden om deze te controleren. Maak een scan of fax en controleer of de kwaliteit van het gescande of gefaxte document naar wens is.
Zodra uw printer operationeel is, zal deze connectie maken met onze e-Maintenance server (indien deze functionaliteit geactiveerd is) en stuurt alle nodige informatie naar de Canon-server.
e-Maintenance zal ervoor zorgen dat wij de nodige informatie ontvangen over de status van uw printapparatuur. Hierdoor kunnen wij u snel verder helpen en eventuele storingen voorkomen. De informatie die wij van uw printapparatuur ontvangen zijn (afhankelijk van het type toestel):
Maakt uw organisatie gebruik van uniFLOW Online of een uniFLOW softwareoplossing van Canon voor het beheer van al uw print- en scanworkflows en apparaten? Dan is het raadzaam om ook de connectie met uniFLOW Online of de uniFLOW server te controleren nadat u uw printomgeving weer opstart, bijvoorbeeld na een lange periode van stilstand of uitgeschakelde server(s).
U leest hieronder hoe u, of uw ICT-beheerder, dat doet.
** Vergeet zeker niet de My-Print-Anywhere en Scanworkflows te testen. **
Met deze instructie willen wij u helpen om papierstoringen te voorkomen of op te lossen. Op deze manier heeft u uw printer maximaal ter beschikking.
Om het goed functioneren van uw printvloot te kunnen garanderen en om de gebruikers een aangename en veilige werkervaring te bieden, is het aan te raden om uw printapparatuur regelmatig schoon te maken.