Slim starten
Neem uw apparatuur optimaal in gebruik
Een goede voorbereiding is cruciaal voor een feilloze en zorgeloze start. Hier vindt u de nodige voorbereidingen die u dient te doen voordat we samen met de levering en installatie aan de slag kunnen gaan.
Binnenkort komen wij de levering en installatie van uw nieuwe Canon-oplossing bij u uitvoeren. Bij Plug & Play-leveringen starten wij hiervoor een project.
Om dit snel en vlot uit te kunnen voeren en de hinder voor uw bedrijf tijdens de installatie tot een minimum te beperken, bereiden we ons zorgvuldig voor. We rekenen daarbij op uw medewerking door aan ons de noodzakelijke informatie hiervoor aan te leveren. Dan zorgen wij vervolgens voor een probleemloze en zorgeloze installatie.
Voor een optimale voorbereiding en een soepele levering is het belangrijk dat u ons de benodigde informatie tijdig verstrekt en benodigde voorbereidingen binnen de gevraagde tijdslimieten treft. Dit is van belang voor het inschatten van de complexiteit van de leveringsomstandigheden, de aansturing van de pre-configuratie van de apparatuur, de inrichting van de ondersteunende systemen, aansturing van onze vervoerder en inplannen van gekwalificeerde engineers.
Bij Plug & Play-leveringen maken we vaak gebruik van een pilot. Voor deze pilot zal een apparaat van Canon bij u op locatie naar u wens geconfigureerd worden waarna u de oplossing van Canon binnen een afgesproken periode gaat testen. Denk hierbij aan het gebruik en distributie van de printerdriver en uniFLOW Online SmartClient en de werking van de oplossing in combinatie met de binnen uw organisatie gebruikte applicaties. Na een akkoord op de geboden oplossing zal de blauwdruk van het pilot-apparaat definitief worden en zullen de resterende apparaten op dezelfde wijze worden geconfigureerd.
De unieke connectivity-gegevens per apparaat verzamelen wij in een project via een component-overview-document (COV). Deze apparaat specifieke gegevens zijn cruciaal voor een correcte en efficiënte levering en zullen tijdens de pre-configuratie verwerkt worden.
Een gekwalificeerde medewerker van ons zal vóór de levering contact met u opnemen of de aangeleverde informatie volledig is en de benodigde voorbereidingen getroffen zijn. Het niet tijdig aanleveren van de benodigde informatie kan leiden tot vertragingen en eventuele extra kosten.
Voor het uitvoeren van de door u ingekochte dienstverlening is het nodig dat in uw organisatie hiervoor een aantal rollen (verantwoordelijken) benoemd zijn. De contactpersonen hiervoor worden niet alleen tijdens de oplevering betrokken maar kunnen ook gedurende de looptijd van het contract door ons gecontacteerd worden. Het gaat om:
In overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wordt de door u verstrekte informatie alleen gebruikt voor de configuratie, levering en registratie van uw apparatuur om de door u ingekochte diensten zoals Device Management Service of eMaintenance, te kunnen leveren.
Om de implementatie op uw netwerk soepel te laten verlopen, vragen wij u om de nodige voorbereidingen te treffen.
Zorg dat uw IT-beheerder op de hoogte is van de implementatie. Vraag aan uw IT-beheerder de implementatie zoveel mogelijk voor te bereiden en tijdens de implementatie beschikbaar te zijn. Vraag hem ook of de benodigde detailinformatie tijdens de implementatie voorhanden is. Bij een pilot zullen wij zowel voor als tijdens de inrichting ervan contact opnemen met de IT-contactpersoon die door u werd aangeduid. Wij zullen hem of haar, indien afgesproken, voorzien van de MAC-adressen van de printers die wij gaan leveren. Zo kan hij of zij de printerstuurprogramma’s of smartclient alvast configureren en kan uw apparatuur efficiënt worden geïnstalleerd.
Download hier uw printerdriver
Verzamel uw oude toners als er apparaten retour gaan en zet ze alvast bij deze apparaten, zodat de vervoerder ze meteen mee kan nemen.
Indien de locatie niet aan bovenstaande vereisten kan voldoen, of u twijfelt hierover, neem dan contact op met de afdeling Sales Support van Canon via officedesk@canon.nl of 073 – 681 56 06. Wij kunnen dan tegen een geringe vergoeding de locatie bezoeken en vaststellen welke voorbereidingen aan uw en onze kant nodig zijn.
Ter voorbereiding van de levering en installatie doen wij alvast de volgende activiteiten:
Mogen wij u vragen om eventuele aanpassingen in uw netwerkomgeving, interne verhuizen van apparaten en/of wijzigingen van verantwoordelijken direct aan ons te melden zodat wij daar rekening mee kunnen houden. Alleen op die manier kunnen wij een optimale dienstverlening garanderen.
Onze vervoerder zal ter plaatse de overdracht van apparatuur doen met de door u aangewezen bevoegde contactpersoon. Dit houdt het volgende in:
Voor maatwerk qua installatie, netwerkimplementatie, uitgebreide administrator- en gebruikerstrainingen, ondersteuning servicedesk-specialist en/of Projectcoördinatie/-management zijn aanvullende diensten beschikbaar. Indien u deze diensten heeft ingekocht zal er tijdig met u contact worden opgenomen.
Neem uw apparatuur optimaal in gebruik
Op naar een optimale samenwerking
Oude technologie veilig & duurzaam verwijderen