In aanvulling op de interviews is er locatiemateriaal geschoten, die context biedt bij de interviews. Dit is bijvoorbeel het huis van een van de vrouwen, of haar werkplek, of een andere plek die voor haar van belang is. De teams kregen de instructie om deze foto's, indien mogelijk, buiten te maken bij natuurlijk licht, in de vroege ochtend of avond in plaats van bij volledig daglicht. Ze werden gevraagd om een opname van één minuut te maken, waarbij het onderwerp iets aan het doen was, daarmee moest stoppen en in de camera moest kijken.
Het protocoldocument stelde bijvoorbeeld voor: 'Een vrouw die in de velden werkt' kan groenten oprapen voordat ze opstaat en in de camera kijkt. Of een danseres kan een aantal danspassen doen, vervolgens stil gaan staan en in de camera kijken. Tijdens de bewerking kon vervolgens een overgang worden ingevoegd voor het interview, dat steeds frontaal werd gefilmd.
De teams werd ook gevraagd om een time-lapsevideo te maken van de voorbereidende fasen van de opname: de interviewer die de geïnterviewde ontmoet, de studio die wordt opgezet, de mensen die komen en gaan, en de activiteiten achter de schermen. Het idee was om dit beeldmateriaal beschikbaar te hebben voor gebruik in de bewerking om de diversiteit aan plaatsen en ontmoetingen te laten zien, waarbij het dagelijkse leven op de achtergrond van het interview te zien is.
Deze context- en locatieopnamen zijn gemaakt in sterk wisselende lichtomstandigheden, met een breed scala aan camera's (meestal een Canon EOS C300 Mark II of EOS 5D Mark IV), en soms zelfs met drones. "We filmden zo veel verschillende situaties dat we de camerakeuze moesten aanpassen voor elke opnamesessie," merkt Thomas op en dat betekende voor hem een "postproductie-uitdaging en niet zo'n kleine ook!" De enige algemene vereisten waren om opnamen te maken in een verhouding van 1,89 en een resolutie van minimaal 4K.