1. Stem je marketing voor huwelijksfotografie af op de doelgroep
"Je moet kiezen op wat voor soort bruiloften je je wilt richten. Hierdoor kun je je marketing bij trouwbladen gerichter afstemmen. Als je kiest voor een bepaald soort trouwblad, zul je dat type bruiden of die doelgroep aantrekken. Ga je joodse bruiloften doen? Indische bruiloften? Bruiloften in een kerk? Je moet hierin een keuze maken. Als je iedereen met je marketing wilt benaderen, ga je geheid op je gezicht.”
“De meeste van onze bruiloften zijn luxe Indische bruiloften. Daarom adverteren we in Indische trouwbladen. Daar zijn er een aantal van, maar we zijn echt op de markt gekomen door twee of drie. In deze magazines plaatsen we advertenties van een of twee volledige pagina's waardoor wij de hogere klasse domineren en impact hebben. Dit is duurder, maar als je naam wilt maken, maak dan naam. Zo eenvoudig is het.
"Wat adverteren betreft, moet je uniek zijn. We zijn onze advertenties altijd aan het herontwerpen om op te vallen. De beste manier hiervoor is door nadruk te leggen op bepaalde soorten beelden, het kleurenpalet om te gooien en het kleurenpalet harmonieus te houden. De kleuren moeten de aandacht van de mensen trekken maar geen pijn doen aan hun ogen. Ik heb advertenties gezien die niet heel aangenaam zijn om naar te kijken, omdat de beelden in de advertenties niet goed bij elkaar passen. Hier zit een psychologische techniek achter: de beelden moeten de ogen de pagina in leiden. Je wilt ervoor zorgen dat het zo gemakkelijk mogelijk is om naar jouw werk te kijken.”