Met de RF-objectiefvatting van Canon, met zijn grote diameter, korte flensafstand en high-speed communicatie, zijn objectiefontwerpen mogelijk die voorheen ondenkbaar of onpraktisch waren – zoals innovatieve Dual-objectieven waarmee het maken van stereoscopische en VR-content gemakkelijker dan ooit is.
Van videogames en virtueel toerisme tot de opkomende markt voor commerciële training, VR-content is een steeds belangrijker creatief hulpmiddel voor onderwijsdoeleinden en in de entertainmentsector. "Meer en meer klanten wereldwijd gebruiken VR, vooral in de game-industrie," vertelt Mark Fensome van Canon Europe. "We zien niet alleen steeds meer VR-headsets bij mensen thuis, maar je vindt ze ook in de industriële sector, in winkels, in het onderwijs en in trainingsomgevingen."
VR-content doet veel meer dan simpelweg informatie leveren: de ervaringen die VR-content biedt kunnen mensen ook helpen iets te leren of vertrouwd te raken met een locatie of de indeling van een ruimte voordat ze die in het echt zien. Deze mogelijkheden worden al op verschillende manieren in de praktijk toegepast, bijvoorbeeld om personeel in onderzeeërs te leren hoe ze moeten handelen in noodsituaties onderwater en om kinderen met autisme te helpen de weg te vinden op een vliegveld voordat ze gaan vliegen. In de praktijk bracht VR echter tot nu toe meestal een aanzienlijke investering mee zich mee, zowel wat betreft de aanschafkosten als de workflowtijd.