Hoewel het team van het Italiaanse productiebedrijf Pesci Combattenti regelmatig de Canon EOS C300 Mark II gebruikt (nu opgevolgd door de Canon EOS C300 Mark III), samen met Cinema EOS-camera's zoals de Canon EOS C200, was het voor Sette Storie de eerste keer dat ze met CN-E-objectieven gingen werken, en ze waren compleet onder de indruk. "We zagen dat ze perfect samen gingen met de EOS C300 Mark II, dus nu gebruiken we ze elke dag, met name de Canon CN-E70-200mm T4.4 L IS," zegt CEO Riccardo Mastropietro.
Toen het Italiaanse productiebedrijf Pesci Combattenti de afgelopen zomer de opdracht kreeg om een verfrissend actualiteitenprogramma te maken voor de toonaangevende zender RAI1, begon CEO en art director Riccardo Mastropietro meteen na te denken over welke objectieven het beste zouden werken met hun vertrouwde Canon Cinema EOS-camera's om de verhalen tot leven te brengen. Sette Storie (Zeven verhalen) zou unieke eisen stellen aan zowel de camera's als de ploeg, omdat de interview-teasers werden opgenomen terwijl journalist Monica Maggioni en haar geïnterviewden door de straten van steden liepen.
De wekelijkse uitzending, die was geïnspireerd door het Franse programma Conversation Secrète, richt zich op de dringende kwesties van de actualiteit. Studio-interviews worden voorafgegaan door een eerste ontmoeting van de presentator en de geïnterviewde op straat, waarbij de opnamen worden gemaakt met een verborgen camera om het gevoel te creëren dat er een privégesprek wordt afgeluisterd.
"We moesten een aantal obstakels overwinnen, zoals hoe we in één take van ongeveer een uur een wandelinterview van bijna een kilometer moesten opnemen", zegt Riccardo. "We hadden hoogwaardige cinema-objectieven nodig met een grote brandpuntsafstand, maar tegelijkertijd iets dat makkelijk kon worden overgedragen tijdens estafetten onder de cameramensen."
Riccardo en zijn team zijn gespecialiseerd in feitelijke docuseries en documentaires. Ze zeggen dat het filmen van grote namen in Italië, van de voormalige Italiaanse minister-president Giuseppe Conte in de straten van Rome tot de popster Mika op de iconische brug Ponte Vecchio in Florence, zowel een ware uitdaging als een 'groot avontuur' was.
De ploeg koos voor de Compact Cine Servo-serie van Canon en combineerde de Canon EOS C300 Mark II-camera’s met CN-E70-200mm T4.4 L IS-objectieven en de Canon Extender EF 2xs (nu opgevolgd door de Canon Extender EF 2x III) voor een hoogwaardige esthetiek met een grote veelzijdigheid en gebruikssnelheid op locatie.