Ejiro Dafé fotografeert uitsluitend met een 50mm-objectief, dus hij was de ideale fotograaf om als eerste met de Canon RF 50mm F1.8 STM te werken. “Met de brandpuntsafstand van 50 mm kun je meer vanuit je gevoel fotograferen. Tegelijkertijd biedt het biedt ook een uitdaging om creatiever te werk te gaan, vanwege de beperkingen van de brandpuntsafstand", zegt hij.
De in Londen gevestigde fotograaf en creative director Ejiro Dafé hanteert een ongebruikelijke aanpak voor zijn opdrachten: hij fotografeert uitsluitend met één 50mm-objectief.
Zijn fotografische reis met het 50mm-objectief begon toen hij nog een berooide student was: "Ik volgde een opleiding Reclame en gaf mijn studielening uit aan een Canon EOS 5D Mark III [nu opgevolgd door de Canon EOS 5D Mark IV] zodat ik mijn eigen reclamecampagnes zou kunnen fotograferen. Ik werd ook gegrepen door fotojournalistiek, en de fotografen tegen wie ik opkeek, gebruikten allemaal prime-objectieven. Dus kocht ik het betaalbare kleine Canon EF 50mm f/1.8 II-objectief [nu opgevolgd door de Canon EF 50mm f/1.8 STM] en bezocht andere landen om verhalen op straat te fotograferen.
"Ik was niet van plan om lang met dit objectief te blijven werken, maar na verloop van tijd raakte ik gewend aan de beeldhoek. Ik hield ervan hoe sterk het bereik overeenkwam met mijn eigen gezichtsveld en het fotograferen met dit objectief werd iets wat ik instinctmatig deed – ik kon ergens naar kijken en wist van tevoren hoe de opname eruit zou komen te zien. Dat gaf mij het vertrouwen om zelfs nog meer te gaan fotograferen."
Toen Ejiro meer betaalde opdrachten kreeg, schafte hij als upgrade de Canon EF 50mm f/1.4 USM aan, later gevolgd door het Canon EF 50mm f/1.2L USM-objectief. Zijn ervaring met en enthousiasme voor deze brandpuntsafstand maakte hem bij uitstek geschikt om als eerste professional de Canon RF 50mm F1.8 STM te gaan gebruiken, het meest lichtgewicht en betaalbare standaardobjectief in de RF-serie.