Voor de zesdelige tv-serie Pistol wist DoP Anthony Dod Mantle (afgebeeld) dat hij wat nieuws moest proberen en technologie en technieken moest vinden waarmee hij experimentele visuals in een snel productieschema zou kunnen inpassen. "We geven ons hele hebben en houwen", zegt hij. "Er zijn 200 mensen op de set, de klok tikt. Het is een combinatie van militaire discipline en een stel gekke kunstenaars. En te midden van dat alles probeer ik een soort van extra ruimte te behouden waarin ik me kan bewegen als dat nodig is." © Miya Mizuno
DoP Anthony Dod Mantle noemt zijn camera's en objectieven ook wel 'kwasten'. "Sommigen zijn breder dan anderen, ze kunnen olieachtig, vet of waterig zijn." Het is ook een "gemakkelijke manier om te voorkomen dat je de cijfers en de namen de hele tijd moet zeggen en onthouden".
Voor de FX-serie Pistol, een hartstochtelijke viering van punkrock uit de jaren zeventig die de snelle opkomst en chaotische ondergang van de Sex Pistols laat zien, had de met een Academy Award® bekroonde filmmaker een groter palet nodig dan gebruikelijk. Tijdens de opnamen werden op sommige momenten daarom meer dan zes beeldregistratiesystemen gebruikt. "Ik denk dat je zou kunnen zeggen dat de verschillende [camera]formats instrumenten zijn met hun eigen karakteristieke beat en toon en potentieel ruisniveau, totdat in de nabewerking alles bij elkaar komt", zegt hij.
Dod Mantle en mede-Oscar-winnaar Danny Boyle, de regisseur van het project, werken al lange tijd samen. Hier praten ze over de Canon-camera's en -objectieven die ze gebruikten om de serie te filmen, en waarom die de beste keuze waren voor deze unieke productie.