Bij het filmen in één shot, ook wel one-takers genoemd, leg je een scène van begin tot eind vast, zonder onderbrekingen. Er wordt niets geknipt of bewerkt.
"Sommige mensen vinden het meer een soort trucje. Je moet inderdaad wel het juiste moment ervoor kiezen, maar het zorgt voor een prettige soort spanning", zegt Danny Feng, filmmaker, creatieve director en oprichter van Feng Production, die werkt vanuit Berlijn. "Ik maak erg graag one-takers, bijvoorbeeld voor muziekvideo's en scènes voor documentaires." In plaats van perfectie na te streven, omarmt Danny met deze techniek voor dergelijke video's juist menselijke fouten. Dit zorgt voor charme en realisme, en geeft kijkers het gevoel dat ze op de eerste rij zitten.
Danny werkte vroeger als geluidstechnicus. Akoestische livesessies vormden de inspiratie voor zijn eerste experimenten met deze techniek. Hier vertelt hij ons wanneer hij de techniek voor filmen in één shot gebruikt, waarom hij ervoor koos om de muziekvideo Ventura (Live in Brussels) van Camel Power Club zo te maken en wat zijn favoriete apparatuur is voor het filmen van one-takers. Daarnaast geeft Danny ook zijn beste tips voor het filmen in één shot.