Een bioscoopuitstraling met EF-prime-objectieven
De filmmakers kozen voor de Canon EF 35mm f/1.4L II USM, een groothoekobjectief met een natuurlijk perspectief. "Net als de rest van de objectieven geeft het prachtige kleuren," zegt Nick. Voor haarscherpe close-ups schakelden ze over op de Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM. "Close-ups geven je een ander beeld in de film. Hiermee kun je iets laten zien dat je normaal niet met het menselijk oog zou zien," zegt Nick.
Dankzij de snelle EF-prime-objectieven van Canon kon het duo de ISO-waarde van de camera voor de meeste opnamen op maximaal 800 houden, waarbij ISO 1600 alleen op zeer donkere plekken werd gebruikt. "De fabrieksomgevingen waren veel donkerder dan ik had gehoopt, toch zit er maar heel weinig ruis in het beeldmateriaal," zegt Jack. "Er is een beetje ruis in de film te zien, maar ik denk dat dit bijdraagt aan de esthetiek."
De film heeft een bioscoopuitstraling, met een stijlvol palet dat doet denken aan een hoogwaardig Hollywood-kleurenpalet. De filmmakers hebben maar weinig aan nabewerking gedaan. Ze hebben alleen wat gespeeld met curven en kleurcorrectie en een paar opnamen helderder gemaakt. "Ik doe het zelf in Adobe Premiere Pro," zegt Jack. "Op die manier heb je zelf het volledige overzicht en behoud je de creatieve controle."
Nick en Jack hebben een film gemaakt die eruitziet alsof hij met een groot budget tot stand is gekomen, zonder speciale effecten en met minimale nabewerking. Perfect passend bij een film vol lof over traditionele ambachten. Misschien kunnen ze het geld dat ze hebben bespaard, besteden aan een Japanse spijkerbroek...