Hoe werkte de camera bij weinig licht?
"Het interieur van het vliegtuig bestond uit veel gebieden met weinig licht, in het lage bereik van de middentonen en schaduwen. Voor mij was het een enorme test van het dynamische bereik en de belichting van de sensor, zowel bij 24 fps als bij 120 fps. Ik was verrast door wat de camera in het vliegtuig zag. Lichte delen in de ramen bleven behouden, drie tot vier stops meer dan wat ik als overbelicht zou beschouwen. Vaak kon ik de rest van het kerkhof letterlijk door de ramen zien en de ballerina toch goed belichten. Ik heb het interieur van het vliegtuig ontworpen met deze test in gedachten en van wat ik heb gezien, heeft de Canon EOS C300 Mark III zijn voorgangers overtroffen. Deze camera legde door de schaduwen heen een genuanceerd beeld vast en pikte subtiele gradaties op."
Heb je de Dual Pixel CMOS AF gebruikt?
"We hebben de automatische scherpstelling en beeldstabilisatie in de cabine getest op een aantal tracking shots van onze dansende ballerina. Dit was een geweldige plek om de Dual Pixel CMOS AF te testen, omdat er veel beweging en voorgrond is waardoor een AF-systeem in de war kan raken. De prestaties waren geweldig. Deze functie komt volgens mij heel erg goed van pas in ENG-situaties met één operator, actiesporten en grote filmstunts."
Met welke installaties en accessoires heb je de camera gecombineerd?
"We hebben de Canon EOS C300 Mark III op een auto, drone, gimbal, statief en slider gezet. Onze shoot had deze flexibiliteit nodig en bij het uitwerken van onze opnamestijl ben ik hier ook van uitgegaan. Ik wilde iets met een premium look, maar gemaakt met tools die de makers van indiefilms en documentaires tot hun beschikking hebben, dus we hebben kranen, jibs en dolly's met opzet vermeden."