Stap binnen in het 4K-tijdperk
De filmploeg gebruikte hun derde camera, de Canon EOS 5D Mark II, om fraaie beelden van de Alpen te maken. Omdat de menu's van de drie Canon-camera's relatief consistent zijn en veel instellingen hetzelfde, ging het omschakelen van de ene camera naar de andere redelijk vlekkeloos.
Icarus is gefilmd in 2K, met de Canon EOS C300 en de Canon EOS C300 Mark II waarbij we met Canon Log hebben geschoten voor een maximaal dynamisch bereik, en dat beeldmateriaal is doorgezet naar een externe monitor om de belichting te meten. Canon Log is ook beschikbaar op de Canon EOS 5D Mark IV via een firmware-upgrade, waardoor het beeldmateriaal eenvoudig te combineren is met beeldmateriaal van Cinema EOS-camera's. Op alle camera's is een basis-ISO van 800 gebruikt om ruis te voorkomen.
De mogelijkheid van de Canon EOS C300 Mark II om opnamen te maken met 60 fps in HDS was ideaal voor de fietsopnamen in slow motion. "Opnamen maken in slow motion met de EOS C300 Mark II is vele malen beter wat betreft beeldkwaliteit en het ontbreken van artefacten. Het is een veel handiger camera voor slow motion geworden", aldus Jake.
“Er zijn veel dingen geweldig aan de camera, zoals de kleurweergave en de mogelijkheid om slow motion- en 4K-opnamen te maken, helemaal nu er zo veel platforms zijn die om die hoeveelheid scherpte vragen", zegt hij. "De camera is nog steeds heel betaalbaar en je kunt hem vastzetten of in je hand houden, wat enorm handig is. Voor het maken van documentaires geldt vaak dat hoe minder je van de camera kunt zien, hoe bruikbaarder het is."
Jake's keuze voor camera's en objectieven van Canon heeft hem en Bryan geholpen om een film te maken die niet alleen een enorme impact had qua boodschap, maar er ook nog eens fantastisch uitziet. De wereld zag dit en de rest is geschiedenis.