Dankzij de lensvattingsopties van de camera kon Brett vertrouwen op een veelzijdige combinatie van Canon-objectieven, waaronder Canon Sumire Prime-objectieven voor het vastleggen van auto's met de Russische arm. "De Sumire Primes zorgen voor een filmische uitstraling en geven mooie overstraling," legt hij uit. "Door een Sumire te gebruiken voor het maken van opnamen van de auto die bij zonsondergang naar de kijker toe komt rijden met de koplampen ingeschakeld, wordt het beeld verzacht. De hooglichten van het metaalwerk glinsteren en de koplampen geven overstraling - precies wat ik wilde."
Brett had geen volledige set Canon Sumire Prime-objectieven, dus voor de drone-opnamen wisselde hij naar de Canon CN-E14mm T3.1 L F Cinema Prime, een van zijn favoriete objectieven. Hoewel de Canon Sumire Primes die hij gebruikte de standaard PL-vatting hadden, maken de CN-E-objectieven gebruik van EF-vattingen, waardoor de objectiefvatting binnen enkele minuten is gewijzigd. Maar de voordelen van het Canon-systeem kwamen echt tot uiting toen Brett overstapte naar twee superteleobjectieven van Canon: de Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM en de Canon EF 600mm f/4L IS II USM (nu opgevolgd door de Canon EF 600mm f/4L IS III USM).
Het was fantastisch", zegt hij. "We volgden de auto's die de bergen opreden en de automatische scherpstelling hield alles scherp. Het maakt niet uit hoe goed je kunt scherpstellen, als je een 300 mm of 600 mm objectief met een grote openingsbreedte gebruikt, is het moeilijk om goed te werken, vooral bij een full-frame sensor. Ik gebruik AF en focus assist; een ander handig hulpmiddel in je gereedschapskist.
"Ik heb ook met gezichtsdetectie gespeeld en dat is een bijzonder slimme functie. De Canon EOS C500 Mark II houdt niet plotseling op met scherpstellen wanneer de opname scherp is. De scherpstelling heeft een afrolfunctie die een traditionelere uitstraling geeft, zoals een focustrekker. Je kunt het echt merken, want het ziet er gewoon goed uit."