De proCARE contracten zijn af te sluiten voor een duur van 36, 48 en 60 maanden met de mogelijkheid tot verlenging met 12 of 24 maanden na afloop van het eerste contract. Tot de aanvullende ondersteuningsopties behoort het vervangen van printkoppen. proCARE voor zowel de Arizona- als de Colorado-serie is verkrijgbaar via Canon Certified Partners of rechtstreeks bij Canon voor klanten met een wereldwijd kantorennetwerk. Canon biedt met proCARE een consistent en transparant serviceconcept voor gebruikers van de Arizona- en Colorado-series met productiefaciliteiten in meerdere regio’s.
Omdat stilstand geen optie is
De Arizona- and-Colorado series zijn ontworpen voor een optimale productiviteit met een minimale interventie door operators en minimaal handmatig onderhoud. Het Canon proCARE serviceprogramma is geheel in lijn met deze filosofie en geeft gebruikers het vertrouwen dat ze hun klanten altijd kunnen leveren. Dit betekent dat grafische bedrijven en printproducenten zich kunnen concentreren op wat het belangrijkst is – de verwachtingen van hun klanten overtreffen als het gaat om kwaliteit, levering binnen krappe deadlines, hun bedrijf laten groeien en hun winstmarge verhogen.
Michele Tuscano, European Production Partner & LFG Direct Sales Director bij Canon EMEA, zegt: “Ons portfolio Arizona flatbed printers vormt de benchmark binnen de grafische sector en onze roll-to-roll Colorado printerserie wint snel aan marktaandeel dankzij de unieke UVgel-technologie. In 2021 passeerden we de mijlpaal van meer dan 10.000 Arizona- en Colorado-installaties wereldwijd. Sinds de introductie van Colorado proCARE in 2020 voor EMEA zijn meer dan 95 % van de Colorado-printers van onze klanten aangesloten op ons Remote Service Data Intelligence systeem. Ook profiteert nu al meer dan 70 % van onze klanten van een full-service contract en daarvan heeft 80 % gekozen voor een proCARE contract met een looptijd van 60 maanden. Daardoor blijven voor die klanten de TCO’s tot een minimum beperkt.”
Hij vervolgt zijn toelichting met: “Wij ontvingen steeds meer verzoeken van internationale partners en van klanten die wereldwijd actief zijn om te komen met een consistent, duidelijk en overtuigend aftersales concept voor wereldwijde service. Met Arizona en Colorado proCARE bieden we nu dat internationale aftersales serviceprogramma – een dienst die volledig is afgestemd op de behoeften van al onze klanten. Zij weten dat ze over de technologie beschikken waarop ze kunnen vertrouwen en dat ze samenwerken met een partner die oplossingen biedt, hen ondersteunt en altijd zal helpen om hoogwaardige printproducties te leveren.”