Channel orchestration voor de ultieme gebruikerservaring (UX) – marketingexperts over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van klantenbinding

’s-Hertogenbosch, 6 september 2021 - In een wereld waarin merken en klanten via verschillende kanalen met elkaar interacties aangaan, kan het een uitdaging zijn om op het juiste moment aan de verwachtingen van de klant te voldoen. Hoe kunnen we er dan voor zorgen dat alle marketingkanalen op elkaar worden afgestemd om de best mogelijke gebruikerservaring (UX) te bieden? Dit is op 5 oktober het discussiethema tijdens het online Canon Future Promotion Forum 2021 – de plek waar we onderzoeken welke mogelijkheden marketeers hebben wanneer ze naar de ultieme UX streven.

  • Neem online deel aan het Canon Future Promotion Forum op 5 oktober 2021 van 14:00 – 16.30 CEST
  • Thema: Channel orchestration voor de ultieme gebruikerservaring (UX)
  • Marketingexperts delen hun inzichten over het stimuleren van de communicatie met de klant, gevolgd door een vraag- en antwoordsessie
  • Meer informatie over dit evenement en over hoe u zich gratis kunt inschrijven vindt u hier

Om net zo succesvol te zijn als vorig jaar zal het Future Promotion Forum 2021 opnieuw online worden gehouden. Met deze opzet krijgen zoveel mogelijk aanwezigen de kans te discussiëren met het panel van deskundigen dat dit jaar het woord zal voeren. Het Canon Future Promotion Forum is een platform voor het uitwisselen van deskundige informatie over klantcommunicatie en het stimuleren van klantenbinding. Dit jaar wordt vooral ingegaan op de vraag hoe de klantenbinding kan worden gemaximaliseerd door omnichannel-synchronisatie. Na een jaar van virtuele interactie met merken zijn klanten op zoek naar meer – het consumentengedrag is emotioneler en doelgerichter geworden. Marketingboodschappen moeten niet alleen relevant zijn, maar ook worden gepersonaliseerd naar de omstandigheden van de doelgroep. De klantervaring zelf moet daarom vlekkeloos zijn en binnen handbereik liggen. Tijdens het Forum zullen ook thema’s aan bod komen zoals kanaalmeting en succesvolle toepassing van data om intelligente user journeys te creëren met inbegrip van programmatische printproducties.


De keynote spreker tijdens Future Promotion Forum 2021 is Nicole Ramirez, een digital marketing professional die is gespecialiseerd in marketingtechnologie, processen en data-driven strategie. Nu voor iedereen het ‘nieuwe normaal’ is begonnen, zal Nicole aandacht schenken aan het ‘volgende normaal’ voor merken en marketeers dat is veroorzaakt door de veranderingen in het consumentengedrag sinds de pandemie. Nicole zal tijdens het forum dieper ingaan op de drie belangrijkste succeskenmerken voor merken – authenticiteit, sterke basis en data – en zal advies geven over het ombuigen van marketingstrategieën in de post-COVID-periode en over het meten van succes.


Nicole Ramirez is eigenaar van NR Digital Consulting en heeft in verschillende bedrijfstakken gewerkt aan marketingautomatisering, customer journeys, website-optimalisatie en prestatiestrategie. Nicole is lid van de adviesraad voor de Digital Marketing Mini-MBA aan de Universiteit van Houston. Als voormalig medewerker van Forbes is zij een veelgevraagd spreker voor het grote publiek. Haar TEDx over Personalisering en de Privacyparadox is door meerdere mediakanalen uitgeroepen tot een van de Top Digital Marketing TED Talks.


Tot de andere sprekers behoort Ludovic Martin, een onafhankelijke consultant voor eCommerce strategie en web-to-print-projecten en in het verleden Chief Marketing & Strategy Officer bij onlinedrukkerij Exaprint. Ludovic stelt dat de voortdurende stijging van de cost-per-click (CPC), de daling van de click-through rates (CTR) en de advertentiemoeheid die veel online klanten ervaren, aantonen dat drukwerk vandaag de dag een essentieel onderdeel is van de marketingmix van eCommerce-partijen.


Isla Munro, Managing Director van het Britse direct-marketingbureau Dragonfly, heeft tijdens haar carrière tot nu toe meer dan 2,5 miljard direct-mailzendingen helpen produceren en bezorgen. Als bestuurslid van de Royal Mail Strategic Mailing Partnership Board zal Isla haar visie geven over hoe marketeers geprinte media kunnen integreren om de prestaties van hun digitale verkoopkanalen te verbeteren. Isla zal ook inzicht geven over hoe de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van digitale printtechnologie kunnen worden benut voor direct-marketingcampagnes.


Zowel Cathy Bittner, Strategic Business Development Manager bij Canon Europe, als Gordon Young, oprichter en hoofdredacteur van The Drum, laten zien welke invloed marketing kan hebben op de samenleving. Zij zullen vertellen hoe de twee organisaties de handen ineen hebben geslagen om kunststudenten die hun eindexamententoonstelling hebben gemist – vaak een levensbepalend moment dat hen voorbereidt op een mooie toekomst in de creatieve sector – een tweede kans hebben om de erkenning te krijgen die ze verdienen. Het project geeft ook een beeld van de toekomst van printinnovatie door andere digitale kanalen te stimuleren programmatisch drukwerk in te zetten.


Over het Future Promotion Forum zegt Cathy Bittner: “Ik ben heel enthousiast over het evenement dit jaar. We hebben geweldige sprekers die een aantal waardevolle ideeën zullen aandragen voor de beste synergiën tussen de verschillende communicatiekanalen. En door het online format van vorig jaar voort te zetten, kunnen we meer vragen aan bod laten komen tijdens de paneldiscussies. Zo krijgen we een interactiever karakter dan ooit. Ik kijk er erg naar uit om samen met Gordon Young, oprichter van The Drum, de toonaangevende wereldwijde uitgeverij voor de marketing- en mediasector, het gemeenschappelijke project toe te lichten dat wij hebben ondernomen om kunststudenten te ondersteunen en daarbij ook programmatische printproducties te betrekken. Wij zullen graag onthullen wat we hebben ontdekt.”


Het Canon Future Promotion Forum 2021 is interessant voor:


  • Merkeigenaren (B2B/B2C) die op zoek zijn naar de ideale mix voor hun klantencommunicatie
  • Retailers en eigenaren van onlinewinkels die al CRM gebruiken en verantwoordelijk zijn voor de juiste promotiebudgetten
  • Strategische beslissers
  • Marketing-, communicatie- en CRM-managers
  • Grafische productiebedrijven
  • Direct mail aanbieders
  • Producenten van catalogi en tijdschriften
  • Media- en creatieve bureaus die verantwoordelijk zijn voor merkontwerp en merkmarketingcampagnes
  • Beïnvloeders en opinieleiders van organisaties, forums, media, enz.

Deelname aan het Canon Future Promotion Forum 2021 is gratis.


Meer informatie over hoe u zich kunt inschrijven voor dit evenement vindt u hier: https://b2binfo.canon-europe.com/future-promotion-forum-2021


Voor degenen die niet bekend zijn met het Future Promotion Forum staat hier informatie over het evenement van vorig jaar:
https://www.canon-europe.com/blog/future-promotion-forum-2020/