Op 7 augustus 2020 hebben we de resultaten bekendgemaakt van ons meest recente rapport over het verlies van beeldgegevens op het cloud platform van image.canon. Voor dit ongemak biedt Canon de gebruikers oprechte excuses aan.
Middels dit bericht informeren we over het resultaat van ons onderzoek tot dusver rondom dit incident.
Canon biedt diensten aan haar gebruikers wereldwijd op de website image.canon, bestaande uit: (a) korte termijnopslag waar gebruikers afbeeldingen tot 30 dagen kunnen uploaden en opslaan; en (b) lange termijnopslag waar gebruikers afbeeldingen van maximaal 10 GB/gebruiker zonder specifieke vervaldatum kunnen opslaan.
Toen Canon op 30 juli overschakelde op een nieuwe versie van de software om deze services te beheren, werd de code voor het beheer van de korte termijnopslag gebruikt voor zowel de korte termijnopslag als de lange termijnopslag, waardoor sommige beelden die langer dan 30 dagen waren opgeslagen verloren gingen.
Uiterlijk 4 augustus hebben we de code geïdentificeerd die het incident veroorzaakte, en deze aangepast. We hebben geen ongeoorloofde toegang tot image.canon gevonden. Geen beelden zijn tijdens dit incident gelekt.
Er zijn geen technische maatregelen om verloren videobeelden te herstellen. Afbeeldingen kunnen wel worden hersteld, maar niet in de oorspronkelijke resoluties. We zullen binnenkort contact opnemen met de getroffen gebruikers en bieden onze diepe excuses aan.