Maak kennis met de kracht van point of sale
In hun streven naar een echt naadloze klantervaring zijn retailers genoodzaakt hun klanten online dezelfde ervaring te bieden als in de fysieke winkel. Een juist ontwerp en geprinte decoratie in de winkel kunnen de retailer niet alleen ondersteunen, maar het kan ook een doorslaggevend effect hebben. Door een aangename sfeer is de klant eerder geneigd dat extra product te kopen. Productverpakkingen, winkelborden, displays en andere POS-materialen hebben meer te bieden dan alleen maar fraai uitgestalde koopwaar.
Retailers gebruiken printtechnologie ook om een verkoop te genereren buiten de retailomgeving. Door middel van reclame en publiciteit in de vorm van catalogi, folders en actie, en deze vervolgens te koppelen aan digitale en sociale kanalen om verdere verspreiding te stimuleren.
De marketingtechnieken van de moderne retailer spelen in op elk zintuig: geur, smaak, aanraking, geluid en – het belangrijkste – beeld. Dit geeft geprinte content zoals POS, bewegwijzering en interieurdecoratie een centrale rol wanneer het gaat om de instore-beleving en biedt grafische ondernemingen de kans zichtbaar te zijn in deze dynamische en lucratieve markt.