“1 op de 3 klanten zegt dat ze zich al na één slechte ervaring zullen afkeren van een merk”
Bron: Rapport PwC “Experience is everything: Here’s how to get it right” (2018)
Customer Communications
Het belang van klantgerichte communicatieprocessen
Communicatie in de gehele klantreis
Naast het investeren in marketingcommunicatie voor het aantrekken van nieuwe klanten, is het voor organisaties ook belangrijk om aandacht te geven aan de alledaagse, transactionele communicatie met klanten die ervoor kan zorgen dat bestaande klanten kunnen worden behouden.
De 4 pijlers van klantcommunicatie
Transformeer de manier waarop uw organisatie communiceert met klanten. Stroomlijn uw communicatieprocessen, zodat u op een effectieve en aansprekende manier met uw klanten kunt communiceren.
-
Personalisering
Relevant, informatief en het juiste taalgebruik. Stem uw boodschap af op de ontvanger.
-
Omnichannel
Consistente merkbeleving ongeacht de keuze door de ontvanger van het communicatiekanaal.
-
Automatisering en integratie
Automatisering van communicatieprocessen voor meer efficiëntie en betere ontsluiting van data.
-
On-demand
Reageer effectief en op consistente wijze op adhoc klantverzoeken.
WAT ZEGT DE EXPERT
Verbeter Customer Experience door sterke klantcommunicatie
Services
-
Consultancy Services
Identificatie van mogelijke verbeteringen voor klantcommunicatieprocessen door uw huidige situatie te vergelijken met de trends op het gebied van digitale transformatie. Onze demonstraties, inspiratieworkshops en Customer Journey-analyse helpen u dit beeld scherp te krijgen.
-
Migration Services
Grootschalige migratie van aanwezige klantcommunicatie-middelen, zoals sjablonen van legacy applicaties naar een geoptimaliseerde fit for purpose klantcommunicatie-oplossing.
-
Design Services
Optimale integratie van software-componenten voor klantcommunicatie in uw IT-infrastructuur. Uw oplossing wordt door onze Solutions Architects ontworpen om, volgens de geldende beveiligingseisen, optimaal en schaalbaar te presteren binnen uw omgeving.
-
Implementation Services
Projectmatige implementatie en training van uw specifieke klantcommunicatie-oplossing onder regie van onze projectmanagers. Of het ontwikkelen van de oplossing met behulp van onze Integratie Specialisten in uw bestaande Scrum-teams. De waarde voor uw organisatie bevestigen.
-
Managed Services
Actief beheer van uw klantcommunicatie-oplossing (en de verantwoordelijkheid hierover) overdragen aan Canon. Schaalbaar in dienstverlening met aanvullende Service Level Agreements voor maximale ontzorging.
-
Secondment Services
Waarborg van continuïteit en door-ontwikkeling van uw klantcommunicatie-oplossing door het onderbrengen van Canon’s software-experts binnen uw organisatie.
-
Support Services
Nederlandstalige softwareondersteuning van onze experts in de vorm van incident en change management.
REFERENTIE
Hoe UWV multimediale klantcommunicatie realiseert
Meegaan met de tijd stelt vooral grote organisaties voor behoorlijke uitdagingen. De degelijkheid en betrouwbaarheid van hun procesgerichte informatiesystemen staan namelijk haaks op de eisen van deze tijd: klantgerichtheid en flexibiliteit. Lees hoe UWV de slag naar meer klantgerichtheid maakte met de stap van papier naar digitaal en een multimediale klantcommunicatie.
NIEUWSBRIEF
Neem contact met ons op voor meer informatie
De voordelen van Customer Communications Management
Onze kosteneffectieve oplossingen versnellen de time-to-market, maken gepersonaliseerde omnichannel communicatie mogelijk door datasilo's te combineren en zorgen voor een hogere productiviteit voor zakelijke gebruikers dankzij veilige, geautomatiseerde processen.
Gerelateerde diensten en oplossingen
Ontdek meer Canon-oplossingen en diensten waarmee u de klantbeleving verbetert.
-
The Creative Hub
Werken met The Creative Hub betekent verassende ontwerpen passend bij merk en identiteit, flexibiliteit en schaalbaarheid voor onze klanten. Wij geven vorm aan communicatie.
-
Business Process Consulting
Blijf de concurrentie een stap voor en profiteer van nieuwe digitale mogelijkheden om uw efficiëntie te verhogen en klantenservice te verbeteren.
-
Process Management Insights
Procesoptimalisatie met behulp van gedocumenteerd procesinzicht, dat werkprocessen ondersteunt en inzicht in elke stap van het productieproces waarborgt
Ontdek meer
Lees meer over hoe Canon’s oplossingen en diensten u kunnen helpen de klantbeleving te verbeteren.
-
Waarom IT-leiders de communicatie met klanten toekomstbestendig moeten maken
Waarom een flexibel, geautomatiseerd platform cruciaal is voor een goede CX.
-
Oplossingengids: Customer Communications Management
Met succes uitgaande klant-communicatie schalen zonder te veel te betalen.
-
Kijk op Inspire
Bekijk de opname van het Kijk op Inspire webinar.
-
De CX-reis: een avontuur naar het onbekende
Breng in kaart hoe u een toonaangevende klantervaring kunt bieden.