Kijk op Legal

Automatiseren en stroomlijnen van inkomende- en uitgaande informatieprocessen voor het juridische segment

Two people sitting outside with a laptop

Toekomstbestendige juridische dienstverlening

De manier waarop juridische organisaties en afdelingen werken, zowel intern als extern, is de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd. Digitale transformatie is niet meer weg te denken, hybride- en duurzaam werken is belangrijker dan ooit en AI is in ontwikkeling (bijv. ChatGPT). Bovendien is er de voortdurende uitdaging om meer werk gedaan te krijgen in minder tijd en met minder stress.

De veelvoud aan documenten die men in het juridische segment gebruikt vormen de kern van de bedrijfsvoering. Simpel gezegd: zonder stukken geen rechtszaak. Om bij te blijven en aan de verwachtingen van klanten te voldoen, moeten juridische- organisaties en afdelingen informatie- en werkprocessen efficiënter inrichten, onafhankelijk van locatie.

Trends in de Legal markt

Wij zien de volgende trends:

  • De hoeveelheid informatie én de complexiteit ervan neemt toe;
  • Cliënten stellen hogere eisen. Juridische diensten moeten steeds sneller worden uitgevoerd. De uitdaging is om de hoge kwaliteit te blijven leveren;
  • Gewerkte uren moeten zoveel mogelijk declarabel zijn. De druk is hoog en neemt toe. Handmatig werk minimaliseren kan dit verbeteren;
  • Op het gebied van milieuverantwoordelijkheid willen we duurzamer gaan werken;
  • De strijd om het werven én behouden van juridisch talent neemt toe. Het faciliteren en ontzorgen van medewerken kan hierbij een concurrentievoordeel opleveren;
  • Vanuit wet- en regelgeving staat gegevensbeveiliging en informatiebeheer hoog op de agenda.

Canon’s Legal Process Support oplossing in beeld

Canon helpt u om uw inkomende- en uitgaande informatieprocessen te stroomlijnen. Zie hieronder een visuele weergave van de informatieprocessen in het juridische segment en de oplossingen die Canon u hierbij kan bieden.

Benieuwd naar de voordelen van Canon Legal Process Support voor uw organisatie?

Zo kunnen wij de Legal markt helpen

Uw klanten optimaal helpen, kennis borgen ('knowledgemanagement’) en werken bij een organisatie moet aantrekkelijker gemaakt worden door taken en processen waar mogelijk te automatiseren. Canon biedt een totaaloplossing voor de gehele keten van informatiemanagement voor het legal segment. Dat doen we met drie diensten:

Digitale Transformatie

1. Legal Document Processing

Canon ondersteunt u met efficiënte (digitale) documentverwerking. We nemen een deel van het werk van ondersteunend personeel zoals ‘Legal assistenten’ uit handen. Denk aan het digitaliseren van inkomende documenten, doorzoekbaar maken (OCR), automatisch aanvullen van informatie en digitale archivering. Daarnaast zorgen wij voor het digitaal opmaken en het verbeteren van inkomende en uitgaande communicatie. Denk aan het toevoegen van digitale inhoudsopgaven met hyperlinks, rechtzetten van tabellen en het verzorgen van een eenduidige opmaak.

De post- en reprodienstverlening valt ook onder deze dienstverlening. Wij zorgen voor representatieve en flexibel inzetbare medewerkers, evenals de best passende apparatuur en software.

TCH_STUDIO_1140x640

2. Creative Services

Canon biedt met haar Creative Services een landelijk netwerk bestaande uit ruim 8 creatieve professionals. Wij noemen dit The Creative Hub. Vanuit The Creative Hub helpen wij met de vormgeving van content, huisstijlbewaking en productie van communicatiemiddelen zoals animaties en presentaties.

Onderdeel van onze dienstverlening die de laatste jaren steeds meer wordt toegepast binnen Legal is het professionaliseren van presentaties en het maken van webcasts en videocontent voor medewerkers en klanten. Met onze In-huis Video Studio creëert u eenvoudig videocontent met broadcastkwaliteit in eigen-huis.

Man holding light bulb

3. Content Platform Services

Alle informatie en kennis op één plek en veilig beheerd. Met koppelingen/integraties naar uw bedrijfs essentiële applicaties zoals een Practice Management Systeem (PMS) en een systeem voor Customer Relationship Management (CRM). Canon biedt een modern en cloud-gebaseerd Content Services Platform dat advocatenkantoren in staat stelt om documenten, e-mails en zelfs kennis op een veilige, efficiënte en schaalbare manier te beheren.

Gerelateerde oplossingen

Document Outsourcing

Door gebruik te maken van outsourcings-dienstverlening van Canon, kunt u zich focussen op uw kerntaken, uw klanttevredenheid verhogen en grip houden op uw kosten.

The Creative Hub

Het beste van een in-huis studio en een extern bureau ineen.

iManage

iManage is een modulair opgebouwd Content Services Platform dat speciaal is ontworpen voor kennisprofessionals. Beschikbaar als lokale- of als cloudoplossing, waardoor het veelzijdig en aanpasbaar is voor een breed scala aan verschillende organisatorische behoeften.

Ontdek meer

Thommessen advocaten maakt transitie door van papieren naar digitale documentprocessen

Lees meer over de voordelen voor Thommessen en de rol van Canon.

Advocatenkantoor AKD kiest voor IRIS om te migreren naar iManage Cloud

Lees meer over de voordelen zoals verminderde werkdruk, operationele efficiëntie en de versterking van de gegevensbeveiliging.

AftermovieVision on Legal event 2023

Een event speciaal voor het legal segment met als thema: Futureproof your legal services.

Benieuwd naar de voordelen van Canon Legal Process Support voor uw organisatie?