ENGIE is een wereldwijde speler in de energie en pionier op het gebied van energietransitie. De organisatie is actief in 31 landen en heeft bijna 100.000 werknemers. ENGIE Netherlands Retail is een energieleverancier voor de B2C-markt in Nederland en helpt klanten de volgende stap in duurzaamheid te zetten door hen inzicht en persoonlijk, relevant advies te bieden gedurende het gehele klanttraject.
ENGIE transformeert de klantcommunicatie met Canon
Doelstelling
ENGIE had een manier nodig om de documentbeheerprocessen voor de creatie van klantcommunicatie te vereenvoudigen en te centraliseren, en om documentbewerkingen te versnellen.
De uitdaging
Bestaande workflows voor documentbeheer vertrouwden op meerdere verouderde systemen met een aanzienlijke IT-belasting en lange doorlooptijden voor het maken van wijzigingen in de communicatie.
Aanpak
ENGIE heeft nauw samengewerkt met Canon om een nieuw documentuitvoersysteem te implementeren dat in bestaande oplossingen is geïntegreerd om een centrale besturingshub te bieden.
Waarom Canon?
ENGIE koos Canon als partner voor dit project omdat:
- Canon tientallen jaren ervaring heeft met complexe implementatie- en orkestratieprojecten waarbij verouderde oplossingen betrokken zijn.
- Canon de capaciteit heeft om flexibel te handelen, zelfs wanneer de projectvereisten veranderen.
- Canon dankzij haar adviserende benadering de zakelijke behoeften van haar partners begrijpt bij het maken van een end-to-end oplossing.
Aanpak
Volledig geïntegreerde klantcommunicatie
Canon heeft een end-to-end, op maat gemaakte oplossing geïmplementeerd en georkestreerd om informatie beter door ENGIE te laten stromen.
Voordelen
ENGIE vond dat het wijzigen van documenten tot voor kort te lang duurde en te veel kostte. Bovendien vormde het onderhoud van de bredere infrastructuur voor documentbeheer een aanzienlijke belasting van de IT-middelen. Dankzij Canon's oplossing voor klantcommunicatie heeft ENGIE enorme stappen gezet om de inspanning te verminderen die nodig is voor het beheer van de communicatie.
Gerelateerde producten en oplossingen
Lees meer over…
Customer Communications
Zorg ervoor dat uw klanten opvallen in een dynamische wereld.
Document Production Automation
Automatiseer en centraliseer de productie van organisatie-kritieke documenten.
Quadient Inspire
Creëer, beheer en lever naadloze communicatie met de klant via elk kanaal.
Therefore
Bied een snelle en efficiënte informatiestroom, met beveiligde toegang, opslag, bewerking en verwerking, wanneer u die nodig hebt.
Ontdek meer
Rotaform case study
Ontdek hoe Canon samenwerkt met Rotaform om de organisatie te helpen voorop te blijven lopen op het gebied van communicatie met de klant.
Een multichannel-klantervaring op de gewenste schaal
Canon werkt samen met het UWV om een op maat gemaakte end-to-end-oplossing voor communicatie met de klant te ontwerpen, die voldoet aan de unieke behoeften van de organisatie op het gebied van uitgaande berichten.
Rapport: communicatie optimaliseren in de "Age of the Customer"
Transformeer uw technische en tactische aanpak voor de optimale klantervaring