ENGIE transformeert de klantcommunicatie met Canon

ENGIE werkte samen met Canon aan een meer gestroomlijnde en flexibele benadering van documentbeheer als onderdeel van hun strategische overgang naar uitgaande omnichannel communicatie.
Engie

ENGIE is een wereldwijde speler in de energie en pionier op het gebied van energietransitie. De organisatie is actief in 31 landen en heeft bijna 100.000 werknemers. ENGIE Netherlands Retail is een energieleverancier voor de B2C-markt in Nederland en helpt klanten de volgende stap in duurzaamheid te zetten door hen inzicht en persoonlijk, relevant advies te bieden gedurende het gehele klanttraject.

Doelstelling

ENGIE had een manier nodig om de documentbeheerprocessen voor de creatie van klantcommunicatie te vereenvoudigen en te centraliseren, en om documentbewerkingen te versnellen.

De uitdaging

Bestaande workflows voor documentbeheer vertrouwden op meerdere verouderde systemen met een aanzienlijke IT-belasting en lange doorlooptijden voor het maken van wijzigingen in de communicatie.

Aanpak

ENGIE heeft nauw samengewerkt met Canon om een nieuw documentuitvoersysteem te implementeren dat in bestaande oplossingen is geïntegreerd om een centrale besturingshub te bieden.

Waarom Canon?

ENGIE koos Canon als partner voor dit project omdat:

  • Canon tientallen jaren ervaring heeft met complexe implementatie- en orkestratieprojecten waarbij verouderde oplossingen betrokken zijn.
  • Canon de capaciteit heeft om flexibel te handelen, zelfs wanneer de projectvereisten veranderen.
  • Canon dankzij haar adviserende benadering de zakelijke behoeften van haar partners begrijpt bij het maken van een end-to-end oplossing.

vrouw met bril kijkt naar scherm

Aanpak

Volledig geïntegreerde klantcommunicatie

Canon heeft een end-to-end, op maat gemaakte oplossing geïmplementeerd en georkestreerd om informatie beter door ENGIE te laten stromen.

Klantcommunicatie centraliseren

Voorheen werden documenten bewerkt en beheerd met verschillende oplossingen, waardoor platforms geconsolideerd konden worden.

Multichannel klantcommunicatie

Door het klantcommunicatie-proces responsiever te maken, kon de marketingafdeling fysieke post activeren als een kanaal, wat voorheen te duur was.

Een toekomstbestendig systeem creëren

Canon bood naadloze integratie en heeft ENGIE geholpen om een solide basis te bouwen voor een flexibel, zich ontwikkelend ecosysteem van oplossingen en services.

man gebruikt tablet in het donker

Voordelen

ENGIE vond dat het wijzigen van documenten tot voor kort te lang duurde en te veel kostte. Bovendien vormde het onderhoud van de bredere infrastructuur voor documentbeheer een aanzienlijke belasting van de IT-middelen. Dankzij Canon's oplossing voor klantcommunicatie heeft ENGIE enorme stappen gezet om de inspanning te verminderen die nodig is voor het beheer van de communicatie.

Dynamische communicatie

Met het nieuwe systeem kunnen marketingmedewerkers van ENGIE alle benodigde bewerkingen in hun communicatie uitvoeren en hun workflows integreren met deze klantcommunicatie-oplossingen.

Lagere kosten

Door automatisering en integratie van documentworkflows heeft ENGIE de kosten voor de organisatie verlaagd van het produceren en distribueren van geprinte communicatie, terwijl de productiviteit van eindgebruikers is verbeterd.

Minder IT-belasting

Het IT-team hoeft niet langer te werken met een inconsistente en gefragmenteerde benadering van communicatie-uitvoer met meerdere verouderde systemen.

Gerelateerde producten en oplossingen

Lees meer over…

Customer Communications

Zorg ervoor dat uw klanten opvallen in een dynamische wereld.

Document Production Automation

Automatiseer en centraliseer de productie van organisatie-kritieke documenten.

Quadient Inspire

Creëer, beheer en lever naadloze communicatie met de klant via elk kanaal.

Therefore

Bied een snelle en efficiënte informatiestroom, met beveiligde toegang, opslag, bewerking en verwerking, wanneer u die nodig hebt.

Ontdek meer

Rotaform case study

Ontdek hoe Canon samenwerkt met Rotaform om de organisatie te helpen voorop te blijven lopen op het gebied van communicatie met de klant.

Een multichannel-klantervaring op de gewenste schaal

Canon werkt samen met het UWV om een op maat gemaakte end-to-end-oplossing voor communicatie met de klant te ontwerpen, die voldoet aan de unieke behoeften van de organisatie op het gebied van uitgaande berichten.

Rapport: communicatie optimaliseren in de "Age of the Customer"

Transformeer uw technische en tactische aanpak voor de optimale klantervaring

Neem contact op met onze experts