Volledig klimaatneutraal opereren in 2035
Eneco heeft de ambitie om al in 2035 volledig klimaatneutraal te opereren. Niet alleen qua eigen activiteiten maar ook in de energie die het bedrijf levert. Hiermee loopt Eneco voorop in de energiesector. Om deze ambitie kracht bij te zetten lanceerde Eneco vorig jaar de 'We doen het nu' campagne.
Tegelijkertijd was er in 2022 ook turbulentie in de markt rondom de energiecrisis. Dat, in combinatie met de uitrol van de nieuwe duurzaamheidscampagne, deed bij Eneco de behoefte groeien aan een echte inhouse agency. Brand manager Merel Martensen: ‘We hebben een prachtige merkbelofte waarmee we de urgentie van de energietransitie en onze voortrekkersrol daarin willen benadrukken. Daarom is het belangrijk dat alles wat wij communiceren strookt met waar wij als merk voor staan. Dat is best een uitdaging als je met vele tientallen marcom-mensen gebruik maakt van evenzoveel verschillende creatieve bureaus. Hoe behoud je dan merkconsistentie en voorkom je dat dingen dubbel worden gedaan? Tegelijk willen we ook direct kunnen reageren op onverwachte marktontwikkelingen. Dan heb je korte lijnen en lage drempels nodig. Door dit nu centraal in te richten met The Creative Hub borgen we de kwaliteit, snelheid en efficiency die we nodig hebben.’