VERBETER UW CX DOOR STERKE KLANTCOMMUNICATIE – 5 best practices door Kaspar Roos van Aspire
Verbeter uw Customer Experience met sterke klantcommunicatie
Customer Communications zit in de lift
De twee grootste uitdagingen in CX
Nieuwe technologieën om customer experience meer centraal en holistisch te benaderen
5 Best practices en technologieën voor betere CX
Verbeteren van procescommunicatie is lastig en complex omdat dit onderhevig is aan wet- en regelgeving en vaak ook draait op oude legacy systemen. Wat Kaspar Roos betreft biedt deze barrière juist ook kansen: “Uit onderzoek blijkt dat je met het moderniseren en transformeren van back office communicatie zoals contracten, facturen, callcenter- en onboardingcommunicatie de klant echt centraal stelt en je de ‘klant-zijn’ ervaring gelijk trekt met de ‘klant-worden’ ervaring. We zien dat er nieuwe technologieën en best practices ontwikkeld worden om deze uitdaging beter aan te pakken.”
Best practices:
- AI Machine Learning om content uit oude systemen over te zetten;
- Slimme software die doorheeft wanneer content al bestaat;
- Technologie om klantreizen in real-time te registreren en te orkestreren;
- Cloud en managed services om kosten te verlagen en systemen makkelijker te koppelen of bij te schalen;
- Business aan de knoppen: de zakelijke gebruiker in staat te stellen om klantcommunicatie zelf te beheren.
Canon CCM en Nokavision
“Ik denk dat we veel meer centralisatie van CX gaan zien omdat wij uit marktonderzoek weten dat organisaties die hun marketing, proces- en servicecommunicatie afstemmen maar liefst 41% sneller groeien dan organisaties die dat niet doen. Wij zien op dit gebied een verschuiving naar low-code/no code systemen en gecentraliseerde content services waardoor de business users zelf communicaties kunnen beheren of de communicatieflow kunnen beheren.”
“Canon is wat ons betreft een toonaangevende leverancier op het gebied van Customer Communications Management, die CX hoog in het vaandel heeft staan. Het Nederlandse CCM-team is een competence center voor Canon Information Management. Niet alleen voor de Benelux, maar Europees-breed. Dochteronderneming Nokavision is een specialist in low-code applicaties en customer communications management, en werkt nauw samen met het CCM competence center.”
“Een belangrijk onderscheidend vermogen van Canon is de local presence: in elk land ondersteunt Canon land-specifieke oplossingen, spreekt het de taal en is het bekend met de lokale wet- en regelgeving. Daarnaast heeft Nokavision een standaardiseerde aanpak met Nokavision LIFE, een best practice voor zowel complexe als kleinere CCM-omgevingen.”
“Al met al zien wij Canon als een partij die sterk meebeweegt in de markt nu dat CCM steeds meer een onderdeel wordt van CXM,” aldus Kaspar Roos van Aspire.
“Bijna 80% van de organisaties beschouwt customer experience als een topprioriteit.”
Hoe wij u met klantcommunicatie aan betere CX en hogere klanttevredenheid helpen
Transformeer de manier waarop u communicatie met de klant en data gestuurde bedrijfskritische documentatie produceert en beheert via meerdere uitvoerkanalen.
-
CUSTOMER COMMUNICATIONS
Geef uw organisatie een boost en ontdek nieuwe manieren om klanten aan u te binden met de Customer Communications Management-oplossingen van Canon -
DOCUMENT PRODUCTION AUTOMATION
Automatiseer en centraliseer de productie van organisatie kritieke documenten -
DOCUMENT COMPOSITION AND DELIVERY
Een kosteneffectieve, veilige oplossing voor digitale transformatie en automatisering van afschriften, facturen, brieven, uitnodigingen en formulieren.
Ontdek meer
Waarom IT-leiders de communicatie met klanten toekomstbestendig moeten maken
Waarom een flexibel, geautomatiseerd platform cruciaal is voor een goede CX
Oplossingengids: Customer Communications Management
Met succes uitgaande klant-communicatie schalen zonder te veel te betalen.
Kijk op Inspire
Bekijk de opname van het Kijk op Inspire webinar.
De CX-reis: een avontuur naar het onbekende
Breng in kaart hoe u een toonaangevende klantervaring kunt bieden.