De kracht van digitale en printmarketing combineren om een nauwere band met doelgroepen te creëren
Print prikkelt de zintuigen op een manier die geen enkele andere vorm van marketing heeft. Print is allesbehalve ouderwets, en zo ver geëvolueerd dat je print inmiddels kunt combineren met de beste eigenschappen van digitaal.
Het resultaat is programmatic print, waarmee merken een nauwere band met de doelgroep kunnen opbouwen en hogere responspercentages, meer omzet en grotere merkloyaliteit kunnen genereren.
En in combinatie met digitale marketing kunnen merkmarketeers programmatic print gebruiken om duidelijke prestatiecijfers voor hun printmarketing te produceren om het rendement van hun investering in de campagne te bewijzen.
Om de kracht van programmatic print te demonstreren, heeft Canon in samenwerking met The Drum, een mondiaal mediaplatform en de grootste marketingwebsite van Europa, de 'Class of 2021' gelanceerd, een digitale 'afstudeershow'. Deze samenwerking is bedoeld om de uitdagingen van de pandemie het hoofd te bieden en de wereldwijde creatieve gemeenschap via een virtuele tentoonstelling toegang te geven tot aanstormend talent in creatieve kunst en design.