Verpakkingen
Val op in een concurrerende markt met creatievere, goedkopere oplossingen voor de productie van verpakkingen
Hoe kijken merkeigenaren, reclamebureaus en verpakkingsproducenten naar digitale productie? Hoe kan je kapitaliseren op de potentie van digitaal geproduceerde verpakkingen? Met ’Canon’s onderzoek naar de rol van verpakkingen’ brengt Canon u op de hoogte van de huidige stand van zaken, gebaseerd op expertinterviews en publicaties.
is bereid meer voor een gepersonaliseerde verpakking te betalen (bron: Stuart-Turner, 2017)
en een gepersonaliseerde verpakking kan 31% meer winst genereren (bron: McGee, 2017)
Voor grafische bedrijven zijn verpakkingen meestal een specialiteit binnen hun totale portfolio. De lagere volumes en het incidentele karakter voor verpakkingen voor MKB- klanten, maken digitale productie daarom zeer geschikt. Kennis en inspiratie zijn nodig om de markt te ontwikkelen. Grafische bedrijven kunnen uitstekend klanten bedienen voor wie de stap naar een verpakkingsproducent te groot is.
Business development
Meters maken in digitale productie betekent voor grafische bedrijven dat zij een verdienmodel rond de snelheid en flexibiliteit in kleine oplagen moeten ontwikkelen. Het snel kunnen verwerken van veel kleine opdrachten die bij elkaar voldoende bezettingsgraad opleveren is de strategie voor digitaal. Canon heeft veel expertise in business development voor grafische ondernemingen, met diverse programma’s.
Zien is geloven
Het is al meer gezegd, maar bij een fysiek product als verpakkingen is de impact van zien, voelen en vasthouden van doorslaggevend belang. Succes wordt bepaald op de as van creativiteit en innovatieve technologie. Voor de meeste klanten is dit niet hun core business. Daarom spreken tastbare voorbeelden tot de verbeelding met een ‘wow-effect’ en zetten ze aan om iets origineels voor het eigen bedrijf te willen hebben. Presentaties, mailings en online aanwezigheid zijn de middelen om de kracht van digitale verpakkingen te laten zien.
Om in te kunnen spelen op de vraag naar snel leverbare, gepersonaliseerde verpakkingen, prototypes en POS-materiaal biedt Canon een end-to-end oplossing.
Val op in een concurrerende markt met creatievere, goedkopere oplossingen voor de productie van verpakkingen
De toekomst van interieurdecoratie: gepersonaliseerde toepassingen met een maximaal aantal creatieve mogelijkheden en hogere marges
Ontdek de kracht van print om aan de top te blijven in een concurrerende markt
Lees de Think Packaging, een magazine met de nieuwste inzichten en trends met betrekking tot de rol van print in de moderne verpakkingsindustrie.
Een slimme en innovatieve verpakkingsoplossing is een reeds belangrijkere onderscheidende factor en een enorme potentiële kans voor grafische ondernemingen.
“Het mooie is dat de verpakking een soort verlengstuk wordt van het product. Het voegt echt waarde toe”, aldus Wilco Verheij in VerpakkingsManagement 11.
“i-Pack produceert hoogwaardige displays en verpakkingsoplossingen die tot de verbeelding van onze klanten spreken en waarmee we extra omzet draaien. Dit alles dankzij onze investering in Canon en de Arizona technologie”, aldus eigenaar Atle Andreassen.