On-demand

Reageer effectief en op consistente wijze op ad hoc klantverzoeken

Adobe Stock

Optimale klantbediening op een relevant moment

Klanten ontvangen van oudsher transactionele communicatie van veel organisaties via een specifiek kanaal en met name op een specifiek door de organisatie gepland moment, terwijl het vandaag de dag vanzelfsprekend is om informatie en communicatie te ontvangen op het moment dat klanten dat willen én via het kanaal van hun keuze. On-demand heeft betrekking op de mogelijkheid om gepersonaliseerde omnichannel communicatie-uitingen te genereren op basis van een specifieke gebeurtenis. Deze trigger kan zijn dat de klant zich aanmeldt voor een nieuw product, wat leidt tot een gepersonaliseerd welkomstbericht of -pakket. Een andere trigger voor On-demand communicatie kan ontstaan doordat een frontoffice medewerker gegevens van een specifieke klant invoert in een systeem. Een gepersonaliseerd bericht of formulier wordt vervolgens automatisch in de juiste huisstijl opgemaakt, via het voorkeurskanaal naar de klant verzonden en tot slot gearchiveerd.

Beperkingen van een complex IT landschap

Organisaties hebben vaak te maken met complexe front office- en kernsystemen en deze systemen staan hen vaak in de weg. Daardoor voldoet hun communicatie zelden aan de verwachtingen van de klant, die gepersonaliseerde, relevante en snel geleverde content wil zien. Door dure en inefficiënte IT-processen en contentcreatie in silo's ontbreekt het veel organisaties aan de mogelijkheden om een relevant contactmoment met de klant te creëren. Daardoor slagen ze er niet in de interesse van de klant te wekken en zich op de markt te onderscheiden. Graag geven we u aan de hand van drie concrete aanbevelingen inzicht in hoe On-demand communicatie waarde toevoegt aan uw klantencontacten én aan uw organisatie.

Voorzie de hedendaagse consument van de informatie die ze willen, op het juiste moment en via het kanaal van hun keuze.

Drie aanbevelingen

1. Snelheid op basis van relevante content

On-demand communicatie draait om het snel kunnen creëren en verzenden van berichten naar uw klanten. Technologie stelt u in staat om deze snelheid te bieden, als uw systemen op de juiste manier zijn gekoppeld. Zorg daarnaast, dat het bericht dat klanten ontvangen altijd gepersonaliseerd en relevant is. De inhoud van uw berichten relevant houden, doet u door het openstellen van de communicatiecontent voor inhoudelijke deskundigen binnen uw organisatie. Deze medewerkers zijn vervolgens in staat om zonder tussenkomst van IT-beheerders contentblokken zelfstandig of in teamverband te beheren. Ontwerp hierbij content voor elk kanaal of apparaat, waaronder print, e-mail, sms, dynamische HTML5 of mobiele notificaties.

2. Blijf compliant met flexibele controle en goedkeuring

Configureer goedkeuringsprocessen om te verzekeren dat alle content en communicatie naar behoren gecontroleerd en goedgekeurd is voor deze verzonden wordt. Zo bent u er altijd zeker van dat de communicatie aan de huisstijl, inhoud en juridische eisen van uw organisatie voldoet. Proofing is een integraal onderdeel van het goedkeuringsproces om te borgen dat het bericht op de ontvanger juist overkomt via zijn of haar voorkeurskanaal.

Zorg dat u de goedkeuringsprocessen afstemt op de soort content. Content voor bijvoorbeeld een eenvoudige bevestigingsbrief die verstuurd wordt vanuit een frontoffice medewerker naar één klant vraagt om een simpele en efficiënte goedkeuring. Een contentblok met juridische bepalingen, dat gebruikt wordt in meerdere communicatie uitingen, vereist echter een rigide fiatteringsproces door wellicht meerdere teamleden.

3. Verbind communicatie met uw bedrijfsprocessen

Verbind uw klantgerichte medewerkers efficiënt met cruciale bedrijfsprocessen door vanaf uw bestaande front office- en kernsystemen automatisch de juiste communicatie te activeren, op het juiste moment. Begeleid uw medewerkers tijdens het gehele communicatieproces zodat u er altijd zeker van bent dat ze de juiste informatie gebruiken. Verlaag de kosten voor communicatie met individuele klanten door de meeste communicatieprocessen te automatiseren, maar blijf bovendien zo flexibel mogelijk zodat klantgerichte medewerkers dat contactpunt volledig kunnen personaliseren. Maak tot slot de cirkel rond door het resultaat van de gemaakte communicatie terug te voeren naar de kernsystemen, het archief, of document management system.

Man met telefoon CCM LR

De 4 pijlers van klantcommunicatie

Transformeer de manier waarop uw organisatie communiceert met klanten. Stroomlijn uw communicatieprocessen, zodat u op een effectieve en aansprekende manier met uw klanten kunt communiceren.

NIEUWSBRIEF

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom Canon Information Management, schrijf u in voor onze periodieke nieuwsbrief.

Gerelateerde diensten en oplossingen

Ontdek meer Canon-oplossingen en diensten waarmee u de klantbeleving verbetert.

Customer Communications

Creëer effectieve en persoonlijke klantcommunicatie via verschillende kanalen voor een perfecte customer journey, dankzij de oplossingen van Canon.

Beheer van bedrijfskritische documenten

Verbeter uw gegevensbeveiliging en zorg ervoor dat documenten op het juiste moment naar de juiste bestemming gaan.

Process Management Insights

Procesoptimalisatie met behulp van gedocumenteerd procesinzicht, dat werkprocessen ondersteunt en inzicht in elke stap van het productieproces waarborgt.

Information Management

Optimaliseer uw inkomende en uitgaande informatiestromen met softwareoplossingen en dienstverlening van de Canon Information Management experts.

Ontdek Meer

Personalisering

Relevant, informatief en het juiste taalgebruik. Stem uw boodschap af op de ontvanger.

Omnichannel

Consistente merkbeleving ongeacht de keuze door de ontvanger van het communicatiekanaal.

Automatisering en integratie

Automatisering van communicatieprocessen voor meer efficiëntie en betere ontsluiting van data.

Ontdek hoe u technologie kunt inzetten om de klantervaring te verbeteren