ARTIKEL

Nieuwe mogelijkheden in zakelijke communicatie met inkjet

Hybride en convergentietoepassingen stimuleren nieuwe groei

Een groep die doelen bespreekt in een professionele omgeving

De communicatiemarkt verandert en digitalisering blijft ons dagelijks leven beïnvloeden. Overal waar u kijkt, moedigen merken de consument aan om een digitale weg in te slaan. Naarmate traditionele 'transactie'-toepassingen, zoals monochrome bankafschriften, facturen en beleidsdocumenten geleidelijk aan verleden tijd worden, zijn er nieuwe toepassingen ontstaan die optimaal profiteren van de huidige snelle kleureninkjetsystemen.

Marketeers hebben de manier waarop ze prints gebruiken om met hun klanten te communiceren aangepast, waardoor hun prints een grotere impact hebben dankzij het gebruik van kleur. Hierdoor begonnen grote organisaties, openbare drukkerijen, printoperators en IT- en printserviceproviders allemaal te investeren in geavanceerde inkjettechnologie voor grote volumes.

Leveranciers van zakelijke communicatie hebben een groeimogelijkheid gezien op het gebied van promotionele print- en grafische toepassingen. Merken hebben hun zakelijke-communicatieprints in kleur sterk uitgebreid1, waardoor deze printprofessionals nu de kans hebben om hun energie te richten op het printen van marketingcommunicatietoepassingen zoals direct mail, brochures, posters, handleidingen, folders en bijlagen.

Door open te staan voor de mogelijkheid om zakelijke communicatie van hoge kwaliteit te produceren, konden printoperators hun services uitbreiden en zo tegemoetkomen aan de toenemende vraag naar kleur2-toepassingen.

Business communication application image

Een groeiende vraag naar zakelijke marketingcommunicatie in kleur

De vraag naar geprinte marketingcommunicatie is om verschillende redenen gegroeid: consumenten vertrouwen geprint materiaal3, mensen archiveren graag papieren exemplaren van belangrijke documenten4 en klanten voelen zich, vanwege de toename van cybercriminaliteit5, veiliger met documenten in geprinte vorm.

Nu de inkjettechnologie verder is ontwikkeld op het gebied van beeldkwaliteit en snelheid, hebben leveranciers van zakelijke communicatie vertrouwen in hun vermogen om een breder scala aan toepassingen te produceren. Omdat inkjet zo veelzijdig en kosteneffectief is, kunnen grote ondernemingen, openbare drukkerijen, printoperators en IT- en printserviceproviders vrijwel elke printopdracht aan. Ongeacht de oplage, kunnen deze printfaciliteiten vertrouwen op hun inkjetprinters voor het produceren van een groot aantal verschillende toepassingen, waaronder folders, bijlagen en brochures, of dat nu in opdracht is van hun eigen marketingafdeling of van externe klanten.

De volgende stap zijn hybride printtoepassingen die gebruikmaken van gegevensverwerking en online communicatiemogelijkheden, gecombineerd met de kwaliteit en snelheid van inkjettechnologie. Aangezien deze printfaciliteiten gewend zijn aan het verwerken van klantgegevens bij het maken van traditionele transactieprints, zijn ze bij uitstek geschikt voor de productie van de geavanceerdere, gepersonaliseerde zakelijke-communicatietoepassingen van tegenwoordig.

Hybride toepassingen zoals programmatisch printen en omnichannel marketing nemen toe naarmate merken meer gecombineerde campagnes via meerdere kanalen willen leveren die een beter rendement opleveren. Printproviders moeten zich er ook op voorbereiden om merken meer begeleiding te geven over hoe printtoepassingen kunnen worden gebruikt ter ondersteuning van digitale communicatie, en laten zien hoe prints een sterke ondersteunende rol kunnen spelen bij het leveren van communicatie via meerdere kanalen.

Optimale toepassingsmogelijkheden met de snelle digitale inkjettechnologie van nu

Grote ondernemingen, openbare drukkerijen, printoperators en IT- en printserviceproviders die al in het bezit zijn van snelle digitale inkjet-engines, zoals de Canon varioPRINT iX3200 en de ColorStream 8000-serie, beschikken over alle printkracht die ze nodig hebben om te profiteren van de groeiende vraag naar zakelijke communicatie en merken te ondersteunen bij de uitvoering van effectieve omnichannel marketingcampagnes.

De huidige inkjettechnologie combineert met offset vergelijkbare kwaliteit, productiviteit en het vermogen om een breed scala aan media aan te kunnen, zodat kleine oplagen van de meest uiteenlopende toepassingen worden geproduceerd.

Dankzij de ontwikkelingen op het gebied van inkjettechnologie kunnen moderne engines hoogwaardige printtoepassingen produceren met een breder kleurengamma, zodat geprint marketingmateriaal consequent aan de merkrichtlijnen kan voldoen.

Christian Kempf, Atruvia

Christian Kempf, Atruvia AG

Canon-klanten - kansen benutten die de groei van zakelijke communicatietoepassingen te bieden heeft

Christian Kempf van Atruvia AG vertelt over de uitbreiding van de portfolio van de organisatie met printtoepassingen die verder gaan dan transactieprinten, dankzij de veelzijdigheid en kwaliteit van kleurtoepassingen die met de varioPRINT iX3200 worden geproduceerd: "Ik had er vertrouwen in dat onze printtak de printvolumes kon verhogen en een breder scala aan toepassingen op verschillende media aan kon. De ontwikkeling van inkjet heeft een maturity level bereikt waarmee nieuwe mogelijkheden ontstaan voor een breder scala aan toepassingen. De engine kan zoveel meer, en het is geweldig om voet aan de grond te krijgen op de markt waar we hoogwaardige uitvoer kunnen produceren op veel dikkere media, en hoogwaardige brochures, folders en ander marketingmateriaal kunnen maken."

"We kunnen ook klanten helpen die veel kleinere oplagen willen. Waar zij het meest van onder de indruk zijn, is de met offset vergelijkbare kwaliteit van het eindproduct en de snelheid van onze doorlooptijden," concludeert hij.

"Vanwege het bredere kleurengamma van de ColorStream 8000 hebben we een deel van ons werk verplaatst van offset naar inkjet," vertelt Gunther Ruffing van DATEV eG. "We kunnen nu de merkkleuren van onze klanten nauwkeurig reproduceren, wat weer nieuwe mogelijkheden voor ons oplevert, zoals promotiemateriaal, afzonderlijke notitieblokken en folders. Het is niet alleen financieel zinvoller om dit werk intern te doen, maar we kunnen nu ook op het laatste moment nog wijzigingen doorvoeren en beter experimenteren met versiebeheer om te zien welke campagnes het beste resultaat opleveren."

René Schumann Senior Business Development Manager, Canon Europe

Gerelateerde producten en oplossingen

  • varioPRINT iX-serie
    De inkjetpers voor losse vellen uit de varioPRINT iX-serie heeft een revolutie teweeggebracht voor commercieel printen.
  • Automatisering van documentprocessen

    Automatisering van documentprocessen

    Verhoog uw productiviteit en houd uw kosten onder controle met de geïntegreerde oplossingen van Canon.
  • ColorStream 8000-serie
    Levert hoge productie-efficiëntie en lage productiekosten voor verschillende toepassingen. Transformeer uw organisatie dankzij uitzonderlijke printkwaliteit en uitstekende productiviteit waarop u kunt vertrouwen.

Ontdek meer

  • ARTIKEL

    De 'Class of 2021' met programmatic print in beeld gebracht

    Hoe de samenwerking tussen Canon en The Drum programmatic print gebruikte om de betrokkenheid bij de campagne 'Class of 2021' te vergroten

  • CASE STUDY

    QITS

    Toekomstige groei stimuleren met intelligente productie.

  • Meer informatie over de nieuwe zakelijke communicatie

    1. Bron: Caslon, juli 2021
    2. Bron: Caslon, juli 2021
    3. Bron: Two Sides - 2017
    4. Bron: Two Sides - 2018
    5. Bron: Two Sides - 2017