Het was enorm behulpzaam om omringd te zijn door zo veel expertise, om snel en veel te leren over gepersonaliseerd printen en zoveel energie en middelen te kunnen inzetten om een campagne succesvol te maken.
Inzichten tot nu toe
Hoewel het project nog loopt – de campagne werd in juni gelanceerd – zijn de voordelen van het combineren van verschillende ideeën, vaardigheden en disciplines al merkbaar. Dit zijn de drie inzichten die we al hebben verkregen:
1. Doelgroeponderzoek – gegevensinzichten en expertise hebben een nauwkeurige definitie van de doelgroep van de best scorende huishoudens mogelijk gemaakt, gebaseerd op demografische profielen en regionale kenmerken. Door merkspecifieke segmentering toe te passen op plekken waar de productverkoop wordt beïnvloed door een kuddementaliteit, zullen acquisitiegegevens een belangrijkere rol spelen. Dit proces leidt ertoe dat het aantal bestellingen aanzienlijk toeneemt.
2. Creatieve personalisatie – betrokkenheid vanaf het begin stelde creatieve ontwerpers in staat om duizenden variatiemogelijkheden te benutten, met een beter begrip van hoe productietechnologie onbeperkte personalisatie en maatwerk mogelijk maakt. Dit betekent dat zowel afbeeldingen als boodschappen kunnen worden aangepast aan gedefinieerde profielen, waarbij slimme personalisering, regionalisering, kleur en ontwerp optimaal worden benut.
3. Naadloze productie – met productievereisten en verzendkosten in gedachten, kunnen ze door samen te werken met printserviceproviders adviseren over de beste formaten om de campagnedoelstellingen te behalen en tegelijkertijd de verzendstrategie optimaliseren om zo de kosten te verlagen. Een directe, nauwe samenwerking tussen printserviceproviders en creatieve teams zorgt voor meer efficiëntie en voorkomt tijdverspilling.