ARTIKEL

Creative Futures: een nieuwe manier om samen te werken met merken

Creative Futures, een branchebrede campagne van Canon en The Drum, brengt experts uit de gehele printketen samen om de toekomstige samenwerkingen met merken een nieuwe draai te geven.
Image representing a state-of-the-art knowledge sharing experience - Creative Futures

Een unieke ervaring met het delen van kennis

Het Creative Futures-project wordt aangestuurd door een toegewijd team met een gezamenlijke ambitie om de beste omnichannel klantervaring te bieden. Het team bestaat uit experts met individuele kennis op het gebied van technologie, gegevensverwerking, creativiteit en metingen om te analyseren hoe nieuwe samenwerkingsmethoden meer mogelijkheden kunnen bieden voor de digitale transformatie in geprinte promotionele klantcommunicatie via meerdere kanalen.

Creative Futures: the next chapter

'Creative Futures: the next chapter' biedt één klein Brits bedrijf de kans om te profiteren van deze expertise, door samen te werken met het Creative Futures team om een omnichannel campagne te bedenken, plannen en uit te voeren, inclusief het printen, van begin tot eind, om de voordelen van deze nieuwe manier van werken te ontdekken.

Het doel van dit live test-en-leer-initiatief is om het best mogelijke voorbeeld te creëren om aan marketing- en creatieve sectoren te laten zien wat er allemaal mogelijk is met een klantgerichte aanpak bij het plannen van campagnes, door samen te werken met alle partners om data, creativiteit, targetingcapaciteiten en gepersonaliseerde print te combineren om meetbare impact te kunnen bereiken.

Creative Futures: the next chapter

Het was enorm behulpzaam om omringd te zijn door zo veel expertise, om snel en veel te leren over gepersonaliseerd printen en zoveel energie en middelen te kunnen inzetten om een campagne succesvol te maken.

Creative Futures: the next chapter
Creative Futures: the next chapter

Inzichten tot nu toe

Hoewel het project nog loopt – de campagne werd in juni gelanceerd – zijn de voordelen van het combineren van verschillende ideeën, vaardigheden en disciplines al merkbaar. Dit zijn de drie inzichten die we al hebben verkregen:

1. Doelgroeponderzoek – gegevensinzichten en expertise hebben een nauwkeurige definitie van de doelgroep van de best scorende huishoudens mogelijk gemaakt, gebaseerd op demografische profielen en regionale kenmerken. Door merkspecifieke segmentering toe te passen op plekken waar de productverkoop wordt beïnvloed door een kuddementaliteit, zullen acquisitiegegevens een belangrijkere rol spelen. Dit proces leidt ertoe dat het aantal bestellingen aanzienlijk toeneemt.

2. Creatieve personalisatie – betrokkenheid vanaf het begin stelde creatieve ontwerpers in staat om duizenden variatiemogelijkheden te benutten, met een beter begrip van hoe productietechnologie onbeperkte personalisatie en maatwerk mogelijk maakt. Dit betekent dat zowel afbeeldingen als boodschappen kunnen worden aangepast aan gedefinieerde profielen, waarbij slimme personalisering, regionalisering, kleur en ontwerp optimaal worden benut.

3. Naadloze productie – met productievereisten en verzendkosten in gedachten, kunnen ze door samen te werken met printserviceproviders adviseren over de beste formaten om de campagnedoelstellingen te behalen en tegelijkertijd de verzendstrategie optimaliseren om zo de kosten te verlagen. Een directe, nauwe samenwerking tussen printserviceproviders en creatieve teams zorgt voor meer efficiëntie en voorkomt tijdverspilling.

HERONTDEK OMNICHANNEL MARKETINGCOMMUNICATIE MET GEPERSONALISEERDE PRINT

Luister naar de volgende generatie creatievelingen en leer de beste tips voor omnichannel marketing excellence met print.

Omnichannel marketing communications with personalised print

Ontdek meer

  • Creative Futures

    The Drum en Canon verkennen de toekomst van multichannel interactie en hoe gepersonaliseerde, programmatic print naadloos kan worden geïntegreerd in een effectieve marketingstrategie.

  • De kracht van print in omnichannel marketingcommunicatie

    Maximaliseer rendement op marketinginvestering (ROMI) met programmatic print.

  • SLIM PUBLICEREN

    Digitaal printen helpt uitgevers en boekproducenten niet alleen de uitdagingen van kleinere oplagen en dalende printvolumes aan te gaan, maar ook om nieuwe soorten boeken te ontwikkelen en een duurzamere waardeketen te creëren.